پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوسازی-ناوگان-حمل-و-نقل-جاده-ای

تسهیلات دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای مورد استقبال قرار نخواهد گرفت

در حالی که دولت دوازدهم  درصدد است تا ناوگان حمل و نقل جاده ای را نوسازی کند و برای این منظور قرار است 202 هزار کامیونت و کشنده را جایگزین خودروهای فرسوده فعلی کند اما برنامه ریزی دولت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور با چالش های اساسی روبرو است. به گزارش پایگاه خبری […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷

در حالی که دولت دوازدهم  درصدد است تا ناوگان حمل و نقل جاده ای را نوسازی کند و برای این منظور قرار است 202 هزار کامیونت و کشنده را جایگزین خودروهای فرسوده فعلی کند اما برنامه ریزی دولت با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور با چالش های اساسی روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو ؛

در حال حاضر قدرت خرید مردم در پائینترین سطح خود رسیده و از طرفی توان بازپرداخت تسهیلات برای اغلب اقشار جامعه امکان پذیر نیست لذا اینکه دولت در این طرح نیمی از هزینه خرید خودرو را با تسهیلات 18 درصد در اختیار متقاضیان قرار دهد شاید با مشکل روبرو شود و رانندگان نیز از این موضوع چندان راضی نباشند.

در همین خصوص صدیف بدری سخنگو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به طرح جدید دولت برای نوسازی ناوگان جاده ای، گفت: اجرای این طرح زمانی می تواند مثمر ثمر واقع شود که همسو با توان مالی رانندگان باشد.

 

این نماینده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طرح جدید دولت ۵۰ درصد هزینه نوسازی کامیون ها و اتوبوس ها را دولت تقبل کرده و مابقی را مالک خودرو باید بپردازد، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی پرداخت 50 درصد سهم مالکان خودرو از سوی رانندگان با توجه به مشکلاتی که این قشر دارند ممکن نیست.

وی با انتقاد از تصمیم دولت برای ارایه تسهیلات 18 درصدی به رانندگان برای نوسازی ناوگان جاده ای، افزود: این نوع تسهیلات مورد استقبال قرار نخواهد گرفت زیرا توان مالی رانندگان بسیار ناچیز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه یکی از مطالبات کامیون داران از مسئولان نوسازی خودروهایشان بوده است، گفت: دولت زمانی می تواند نسبت به نوسازی ناوگان جاده ای اقدام کند که سهم بیشتری از این مهم را تقبل کرده و تسهیلات ارزان قیمت با دوره بازپرداخت طولانی تر ارایه کند.

بدری با تاکید بر اینکه بازنگری در سیاست های دولت در حوزه نوسازی ناوگان جاده ای لازم است،گفت: با توجه به اینکه فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای هزینه های بسیاری را بر دوش دولت نهاده از این رو نوسازی این ناوگان برای دولت به مثابه سرمایه گذاری است.

همه‌چیز درباره سامانه سپهتن / پایش هوشمند ناوگان حمل و نقل جاده ای با سپهتن

افزایش قدرت نظارت پلیس بر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

در انزوای حمل و نقل ریلی ، جاده های پر خطر جان می گیرند

غول تحریم مانع رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال خواهد شد؟

طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها نیمه دوم سال جاری اجرایی می شود

جزئیات طرح نوسازی خودرو های فرسوده جاده ای / 202 هزار خودرو جاده ای پوست می اندازند

امضای موافقت نامه حمل و نقل جاده ای یا ایران و سوئیس

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی