پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه 911 سینگر (6)

شاهکار جدید کمپانی سینگر / پورشه 911 کلاسیک با 500 اسب بخار قدرت

کمپانی سینگر که در بخش بازسازی خودروهای پورشه در کالیفرنیا فعالیت دارد به تازگی از نمونه جدیدی رونمایی کرده است که بخشی از برنامه مطالعات دینامیک و سبک سازی این کمپانی است (DLS). دو مدل جدید توسط کمپانی سینگر در فستیوال سرعت گودوود به نمایش در خواهد آمد, یکی پورشه 911 مدل 1990 با رنگ […]

ارشیا
جمعه - ۲۲ تیر ۱۳۹۷

کمپانی سینگر که در بخش بازسازی خودروهای پورشه در کالیفرنیا فعالیت دارد به تازگی از نمونه جدیدی رونمایی کرده است که بخشی از برنامه مطالعات دینامیک و سبک سازی این کمپانی است (DLS). دو مدل جدید توسط کمپانی سینگر در فستیوال سرعت گودوود به نمایش در خواهد آمد, یکی پورشه 911 مدل 1990 با رنگ سفید بدنه و زرد داخلی و دیگری 911 قرمز رنگ مدل 1989 با تودروزی مشکی.

پورشه 911 سینگر (4)

این دو خودرو به سفارش یکی از مشتریان کمپانی به نام Scott Blattner بازسازی شده اند. او از کمپانی در خواست کرده بود تا 911 او را با سبک سازی و افزایش قدرت ارتقا دهند. کمپانی سینگر هم با کمک ویلیامز (که در مسابقات فرمول یک هم شرکت می کند) با قرار دادن یک پیشرانه مدرن 6 سیلندر قدرت این خودرو را تا 500 اسب بخار ارتقا داد. در ساخت این پیشرانه علاوه بر همکاری سینگر و ویلیامز, آقای Hans Mezger مهندس ارشد پیشرانه های پورشه که بسیاری از موتور های تیم موتور اسپرت پورشه را طراحی کرده است هم مشارکت داشته تا یک نتیجه خارق العاده بدست آید.

پورشه 911 سینگر (12)

این پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر از نوع  air-cooled است که با کمک شاتون های تیتانیومی, دریچه گاز آلومینیمی, باکس هوا و قیف انژکتور های فیبرکربنی, سیستم روغن مخصوص و هم چنین دو میل سوپاپ در هر سر سیلندر به قدرت 500 اسب بخار بدون کمک توربو رسیده است. هم چنین سیستم اگزوز از نوع تیتانیوم همراه با اینکونل است و به گفته سینگر این موتور تا 9000 RPM دور می خورد.

در نگاه اول بدنه این خودرو شبیه به نمونه 911 RSR است اما سینگر به صورت کاملا مخصوص بدنه ای از جنس فیبر کربن برای این خودرو ساخته است. هم چنین کمپانی ویلیامز برای پایداری هرچه بیشتر این خودرو با سینگر همکاری کرده است و با جلو بردن موتور و جابجایی قطعات زیر بندی در این امر کوشیده است. بر روی شیشه عقب یک ورودی کوچک هوا قرار گرفته است تا هوا را به اسپویلر و دیفیوزر بفرستد.

بدین ترتیب نیروی جاذبه تولیدی بیشتر خواهد شد و خودرو آیرودینامیک بهتری خواهد داشت. علاوه بر این ها تمامی قطعات دیگر خودرو به طور مخصوص برای این نمونه سخته شده اند که بیشتر از جنس فیبر کربن هستند. ترمزها؟ از جنس کربن-سرامیک برمبو با کلیپر های monoblock . رینگ ها؟ رینگ های 18 اینچی منیزمی BBS که ظاهری شبیه به رینگ های کلاسیک Fuchs  دارند.

پورشه 911 سینگر (5)

فرمان؟ فرمان مخصوص فیبر کربنی از جنس momo. صندلی ها؟ صندلی های فیبر کربنی مخصوص Recaro . علاوه بر این ها لاستیک های Michelin Pilot Sport Cup 2s به سایز 245/35/18 در جلو و 295/30/18 در عقب هم وظیفه چسباندن پورشه 911 به زمین را دارند. سیستم ABS , کنترل پایداری و ترکشن کنترل مارک بوش هم وظیفه کنترل انتقال قدرت موتور به چرخ ها را در اختیار دارند.

پورشه 911 سینگر (5)

گیربکس این خودرو هم از نوع 6 سرعته دستی ساخت کمپانی Hewland است. تنها 75 نفر در دنیا قادر خواهند بود تا یکی از شاهکار های کمپانی سینگر را خریداری کنند. قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده است اما از آنجایی که علاقه مندان به پورشه بعضا مبالغی بیش از 600 هزار دلار را برای بازسازی و تقویت خودروهایشان به سینگر می پردازند, نباید انتظار قیمت کمی برای این نمونه داشته باشیم.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

پورشه 959 قهرمان رالی پاریس داکار در سال 1986 به فروش می رسد

رکورد شکنی پورشه در پیست نوربرگ رینگ/ رکورد 35 ساله شکسته شد!

پورشه 911 Speedster کانسپت معرفی شد

پورشه با رنگ بندی دهه 80 میلادی در مسابقه لمانز 2018 حضور پیدا می کند

معرفی پورشه 911 GT3 R مدل 2019

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی