با توجه به رکورد شکنی مصرف بنزین و ثبات قیمت حامل های انرژی به نظر می رسد سهمیه بندی بنزین راه حلی برای مدیریت مصرف سوخت باشد و دوباره در دستور کار دولتی ها قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سهمیه بندی بنزین در دولت نهم و دهم کلید خورد و هدف […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛
سهمیه بندی بنزین در دولت نهم و دهم کلید خورد و هدف از آن مدیریت مصرف سوخت عنوان شد که در دولت یازدهم بنا به دلایلی متوقف شد و در حال حاضر خبری از سهمیه بندی و بنزین کارتی و آزاد نیست و همه از سوخت با مبلغ آزاد استفاده می کنند.
در حالیکه در سالهای اخیر مصرف بنزین رکوردها را جا به جا کرده به نظر می رسد این موضوع مجددا در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد. هر چند نسبت به سالهای گذشته پالایشگاه ستاره خلیج فارس مورد بهره برداری قرار گرفته و در مدار است اما مدیریت مصرف سوخت مقوله ای است که با محقق کردن آن می تواند صرفه جویی خوبی را در هزینه ایجاد کند.
خبرها حاکی از آن است که تا کنون نه دولت و نه کمیسیون انرژی مجلس هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده اند اما با توجه به اینکه با وجود گمانه زنی های بسیار و فشار دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی که محقق نشد لذا مصرف سوخت بیشتر از قبل شده و شاید تنها راه چاره برای مدیریت مصرف سهمیه بندی باشد و دوباره اجرایی شود.
علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: تاکنون دولت در این زمینه تصمیمی نداشته است و کمیسیون نیز برای سهمیهبندی بنزین جلسهای برگزار نکرده است اما اگر در آینده شرایطی پیش آید این امکان وجود دارد که این اتفاق بیفتد.
دیدگاه خود را بنویسید