عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت از افزایش تقاضا و البته نبود زیرساخت های لازم برای استفاده از موتورسیکلت برقی خبر داد. رضا خیالی عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص تولید موتور سیکلت برقی اظهار داشت: یکی از راه های آلودگی هوا استفاده از سوخت های پاک است به […]
رضا خیالی عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص تولید موتور سیکلت برقی اظهار داشت: یکی از راه های آلودگی هوا استفاده از سوخت های پاک است به همین منظور تولید موتورسیکلت های برقی در دستور کار قرار گرفته و از آنجا که با استقبال نیز مواجه شده لذا پیش بینی می شود در آینده تولید آنها بیشتر شود.
وی افزود: در حال حاضر اغلب تولیدکنندگان موتورسیکلت در کشور اقدام به تولید موتور سیکلت برقی کرده اند اما این نوع موتورها مشتری خاص دارد و برخلاف موتورسیکلت ها کاربراتوری که متقاضی زیادی دارد موتورهای برقی از آنجا که برای مصارف خاص به کارگیری می شود مخاطب خاص و ویژه ای دارد.
عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت در پاسخ به این سوال که آیا دولت برای کاهش آلودگی تسهیلات خاصی برای تولید موتورسیکلت برقی در نظر گرفته یا خیر بیان کرد: 4 سال است که دائما از مسئولان در خواست تسهیلات برای تولید موتور برقی کرده ایم اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است در حالی که کشورهایی مانند هند و چین آلمان تسهیلات ویژه ای برای این منظور در نظر می گیرند.
وی ادامه داد: ما بارها گفتیم که حتما نباید تسهیلات پولی پرداخت شود بلکه می توانند تسهیلات غیرمادی در نظر بگیرند مثلا در نحوه شمارگذاری تسهیلاتی قائل شوند اما تا حالا که به نتیجه ختم نشده است.
خیالی با اشاره به نبود زیرساخت لازم برای تولید استفاده از موتورهای برقی گفت: موتورهای برقی نیاز به شارژ دارند در حالیکه محل مناسبی برای این کار در سطح شهر دیده نمی شود و به لحاظ زیرساخت با کشورهایی که از این نوع موتور استفاده می کنند فاصله بسیاری داریم.
عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت ضمن بیان اینکه امکان داخلی سازی بسیاری از قطعات موتورهای برقی در کشور وجود دارد گفت: در حال حاضر یکی از شرکت های قطعه ساز اقدام به تولید باتری موتروبرقی کرده و از آنجا که باتری این نوع موتور از قیمت بالایی برخوردار است لذا با داخلی سازی باتری قیمت تمام شده نیز کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه الان تقاضا برای موتوربرقی در حال افزایش است عنوان کرد: 10 درصد تقاضا بازار به سمت خرید موتورسیکلت برقی سوق پیدا کرده است.
خیالی در خصوص نحوه شماره گذاری و شرایط اخذ گواهینامه رانندگی موتورهای برقی گفت: طبق قانون موتورهای برقی تا 3 کیلو وات نیاز به شماره گذاری و اخذ گواهینامه ندارد اما سایر موتورهای برقی طبق روال موتورهای کاربراتوری و انرژکتوری شماره گذاری می شوند.
وی در پایان تاکید کرد: به لحاظ استاندارد،اخذ استانداردهای لازم برای موتورهای برقی سخت تر است و حدود یک سال و نیم به طول می انجامد و اگر مشکلات در تولید آن مرتفع شود می توان امیدوار بود که تقاضا برای خرید این نوع موتورسیکلت افزایش یابد.
دیدگاه خود را بنویسید