پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت+سوخت

افزایش قابل توجه مصرف بنزین با حذف کارت سوخت

با نگاهی به روند مصرف بنزین در کشور از سال 80 تا 96 شاهد فراز و فرود مصرف این حامل انرژی پر مصرف در کشور بودیم. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ در سال 85 میانگین مصرف بنزین 73 میلیون لیتر در روز بود که با ورود کارت سوخت به چرخه عرضه بنزین روند […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۷

با نگاهی به روند مصرف بنزین در کشور از سال 80 تا 96 شاهد فراز و فرود مصرف این حامل انرژی پر مصرف در کشور بودیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در سال 85 میانگین مصرف بنزین 73 میلیون لیتر در روز بود که با ورود کارت سوخت به چرخه عرضه بنزین روند مصرف بنزین نیز کاهش یافت و در سال 86 مصرف بنزین به 65 میلیون لیتر در روز رسید.

اما با سیاستی که دولت یازدهم در پیش گرفت و عدم استفاده از کارت شخصی در سوخت گیری از سال 92 مصرف بنزین نیز افزایش یافت.

کارشناسان انرژی معتقدند مصرف بنزین سالانه بین 12 تا 14 درصد رشد خواهد کرد که با این شرایط اگر دولت به دنبال راهکاری برای کنترل مصرف بنزین در کشور نباشد تا سال 1400 مصرف بنزین عدد 100 میلیون لیتر را نیز می گذراند.

با روند فعلی اصلا دور از ذهن نیست که مصرف بنزین باز هم رکورد بزند و از این رو در روزهای اخیر شاهد این بحث هستیم که با توجه به اینکه زیر ساخت های سهیمه بندی بنزین و استفاده از کارت سوخت فراهم است مجددا سهمیه بندی صورت گیرد.

از آنجا که با افزایش قیمت بنزین مخالفت شد لذا سهمیه بندی می تواند راهکار مناسبی برای کنترل مصرف سوخت باشد از طرف دیگر خرید و فروش کارت های سوخت بویژه در شهرهای مرزی کشور رونق یافته که با سهمیه بندی می توان مانع از قاچاق سوخت از این طریق شد.

مهدی نیکدار رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در این باره اظهار داشته که در اجرای  سهمیه بندی و استفاده از کارت سوخت دولت چندان موافق نبود و این طرح در حد طرح موضوع از سوی یکی از نمایندگان مجلس است.

 

وی تاکید کرد: استفاده مجدد از کارت های سوخت بسته به شرایط اقتصادی کشور دارد. به گونه ای که اگر روند قاچاق سوخت دوباره آغاز شود، دولت مجبور به اجرای مجدد عرضه سوخت با کارت سوخت می شود.

 

با این وجود باید منتظر ماند و دید سرانجام چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد و فعلا که همه چیز در حد یک طرح است و با توجه به مشکلات ارزی و شرایط اقتصادی نامطلوب کشور به نظر می رسد این طرح اولویتی برای دستگاه اجرایی نباشد.

صرفه جویی 20 میلیارد تومانی هزینه استهلاک با نصب کارت خوان های جدید

پدیده ای به نام “خرید و فروش کارت سوخت”

کارت سوخت دوباره باز می‌گردد/برای اخذ کارت سوخت باید به کجا مراجعه کنیم؟

راه طولانی ابلاغیه حذف کارت سوخت تا پمپ بنزین‌ها

خداحافظ کارت سوخت

سرنوشت کارت سوخت در هاله ابهام

کارت سوخت برود، قاچاق سوخت می آید

حذف کارت سوخت ، آری یا نه؟!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی