پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل رایگان خودروهای تحت گارانتی

معاون وزیر صنعت: خودروسازان گارانتی تعمیر و قطعات را جدی بگیرند

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، گفت: خودروسازان گارانتی تعمیر تا سه ماه و تعویض قطعات تا ۶ ماه را باید جدی بگیرند تا حق و حقوق مشتریان و مصرف‌کنندگان رعایت شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سیدمحمود نوابی رئیس  سازمان حمایت از مصرف کنندگان  با اشاره […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۷

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، گفت: خودروسازان گارانتی تعمیر تا سه ماه و تعویض قطعات تا ۶ ماه را باید جدی بگیرند تا حق و حقوق مشتریان و مصرف‌کنندگان رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سیدمحمود نوابی رئیس  سازمان حمایت از مصرف کنندگان  با اشاره به نظارت این سازمان  بر حوزه خودرو و عرضه محصولات کارخانه‌ها به بازار بیان کرد: براساس قانون حمایت از مصرف کنندگان سال 85 که آئین نامه جدید آن در سال 91 تدوین شد،مصوب شده اگر خریدار از سیستم‌هایی نظیر جعبه دنده، گیربکس و غیره نارضایتی داشته باشد بعد از دو بار مراجعه و در صورت تعمیر نشدن و رفع نشدن معایب خودرو می‌تواند خودروی خود را به کارخانه داده و تعویض کند که در این زمینه در سال‌های اخیر اقداماتی نیز انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تلاش خودروسازان برای ارتقای کیفی خودروی تولید شده و توجه به گارانتی‌ها و حفظ قانون حمایت از مصرف کننده را یادآور شد و گفت: قرار است در این قانون اگر خودرویی بیش از حد استاندارد در تعمیرگاه بماند کارخانه موظف است پول خواب خودرو را نیز به مشتری بدهد.

نوابی گارانتی تعمیرات را تا سه ماه و تغییر قطعات را 6 ماه اعلام و تصریح کرد: قبلا این گارانتی‌ها در این حد و اندازه نبوده و با توجه به وجود 17 میلیون خودرو در کشور ما با تنوع مراجعات برای بهره‌مندی از گارانتی‌ها و تعویض و تغییر قطعات روبرو هستیم.

وی در مورد نظارت بر قیمت خودروهای عرضه شده از طریق کارخانه و نمایندگی‌ها بیان کرد: ما بر خودروی دست اول و فروش آن از طریق نمایندگی نظارت داریم اما هیچ دخالتی بر بازار دست دوم خودرو نداریم.

گارانتی قطعات بر عهده قطعه سازان است نه تعمیرکاران

گارانتی خودروهای وارداتی اصلاح شد

چه عیب هایی مشمول گارانتی خودرو نمی شوند؟

گارانتی 2 ساله اجباری برای خودروهای داخلی و خارجی

مکاتبه نگین خودرو با سازمان حمایت در جهت رفع ابهامات

افزایش 10 درصدی قیمت تایر در انتظار تاییدیه سازمان حمایت

مالکان خودروهای وارداتی فاقد گارانتی به سازمان حمایت مراجعه کنند

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی