پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بورس سایپا

تلاش سایپا برای تداوم روند صعودی در بازار سرمایه

 در بازار سرمایه و در گروه خودرویی ها خساپا صف خرید شد اما نتوانست صف خود را حفظ کند با این حال سایپا برای تداوم رشد تلاش می کند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ در حالیکه بازار خودرو پس از خروج امریکا از برجام و مشکلات ارزی کشور حال و روز خوبی ندارد […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۷

 در بازار سرمایه و در گروه خودرویی ها خساپا صف خرید شد اما نتوانست صف خود را حفظ کند با این حال سایپا برای تداوم رشد تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در حالیکه بازار خودرو پس از خروج امریکا از برجام و مشکلات ارزی کشور حال و روز خوبی ندارد و از طرفی خودروسازان نیز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند وضعیت خودروسازان بویژه دو خودوروساز بزرگ کشور در بورس برای سهام داران این دو شرکت و البته سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

در جدول گروه خودروسازان در بورس  نماهای خساپا(سایپا) و خاذین(سایپا آذین) در هفته جاری بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و ارزش معاملات آنها نسبت به سایر گروه های خودرویی بیشتر بوده است و در حالیکه نمادهای خودرویی در روزهای اخیر افت 3 درصدی را تجربه می کنند سایپا در روز گذشته رشد 3 درصدی داشته است.

سایپا بورس

با وجود مشکلاتی که برای صنعت خودرو و به طور کلی اقتصاد کشور بوجود آمده حفظ این روند صعودی برای سایپا کارساده ای نخواهد بود اما در حال حاضر در گروه خودرویی ها پیشتازی از آن سایپا است.

باید منتظر ماند و دید آیا سایپا می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و یا حداقل آن را تثبیت کند و با توجه به تکانه های مختلف بازار خودرو و اقتصاد کشور شاخص خود را در بورس بهبود بخشد و یا روند به طور دیگری خواهد بود. الایها حال باید به روزهای آتی در امیدوار بود و می توان این نوید را داد که اگر قراردادهای خودروسازان داخلی با فرانسوی منتفی نشود و ادامه پیدا کند وضعیت صنعت خودرو بهتر شود و طبیعتا نمادهای خودروسازان در بورس نیز بهتر از وضعیت فعلی گردد.

سیاست گروه سرمایه گذاری سایپا مدیریت پرتفوی بورسی است

افزایش تولید سایپا با حمایت سازمانهای بورس، مالیات و حسابرسی

معافیت خودروسازان از مالیات فروش خودرو در بورس کالا

امیدواری خودروسازان برای بهبود روند در بازار سرمایه

مروری بر رکوردهای اخیر سایپا در تولید خودرو و کسب سهم بازار

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی