پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات رنو-نگین خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت: تخلف در واردات خودرو در زمان نعمت‌زاده اتفاق افتاد

رئیس سازمان توسعه تجارت صحبت های وزیر صنعت که معتقد است تخلفات  در واردات خودرو در زمان وزیر قبلی اتفاق افتاده را تائید کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اینکه محمد شریعتمداری عنوان کردند، تخلف در واردات خودرو در زمان وزارت محمدرضا نعمت‌زاده صورت گرفته، حرف […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۷

رئیس سازمان توسعه تجارت صحبت های وزیر صنعت که معتقد است تخلفات  در واردات خودرو در زمان وزیر قبلی اتفاق افتاده را تائید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اینکه محمد شریعتمداری عنوان کردند، تخلف در واردات خودرو در زمان وزارت محمدرضا نعمت‌زاده صورت گرفته، حرف درستی است، چراکه حراست وزارت صنعت در نیمه ابتدایی سال 1396 و در زمانی که هنوز دولت دوازدهم آغاز به کار نکرده بود و طبیعتا هنوز وزیر جدید به وزارتخانه نرفته بود، تخلف خودرویی را کشف کرد.

البته از اواخر سال 1395، محمدرضا نعمت‌زاده به این نتیجه رسیده بود که ایران نباید تنها خریدار خودروهای خارجی باشد و به همین جهت شرطی برای خودروسازان خارجی گذاشته بود که باید در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

واردکنندگان قبل از بررسی این موضوع در هیات دولت از ماجرا باخبر شدند و موج گسترده‌یی از ثبت سفارش واردات خودرو در کشور کلید خورد.

به دنبال این موضوع، آقای نعمت‌زاده در قالب یک متن دست‌نویس دستور داد که سایت ثبت سفارش واردات خودرو در اسرع وقت بسته شود. البته خود ایشان می‌گویند تغییر دولت باعث تاخیر 5 ماهه در بررسی و تصمیم‌گیری در مورد این موضوع شد. درنهایت هم با واردات انبوه، قیمت خودرو به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرد.

تخصیص ارز تنها به ۸۰ دستگاه از ۳۷۸۲ خودرو ثبت سفارش شده ایرتویا

دستور شریعتمداری برای رسیدگی به تخلفات ثبت سفارش خودرو و پیش فروش خودروهای داخلی

 تیر چند ثبت سفارش غیرقانونی خودرو به هدف خورده است؟

واردات خودرو به کشور ممنوع شد! / ثبت سفارش هایی که تامین ارزی نشده باشند فاقد اعتبارند

واردات خودرو با دلار 4850 تومانی/ اثبات تخلفات صورت گرفته در زمان بسته بودن ثبت سفارش

80 هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شدند

دالان هزار توی ثبت سفارش خودرو

ممنوعیت ترخیص خودرو هایی که بعد از ۲۸ تیر ماه ثبت سفارش شده‌اند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی