پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیر خودرو

معاون وزیر صنعت:تعمیرگاه‌ها پول خواب خودرو را به مردم بدهند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر خودرویی بیش از حد استاندارد در تعمیرگاه بماند، کارخانه موظف است پول خواب خودرو را به مشتری پرداخت کند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سیدمحمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بر حوزه خودرو و عرضه […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر خودرویی بیش از حد استاندارد در تعمیرگاه بماند، کارخانه موظف است پول خواب خودرو را به مشتری پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سیدمحمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بر حوزه خودرو و عرضه محصولات کارخانه‌ها به بازار گفت: ما قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو مصوب سال ۱۳۸۵ داریم؛ اما در سال ۱۳۹۱ آیین‌نامه‌ای نه چندان خوب در این زمینه ابلاغ شد که به دنبال آن در سال ۱۳۹۵ نیز دولت قانون اصلاح شده را ابلاغ کرد و در آن تمام حقوق مصرف کننده در حوزه خودرو دیده شده است.

وی تصریح کرد: براساس این قانون مصوب اگر خریدار از سیستم‌هایی نظیر جعبه دنده، گیربکس و غیره نارضایتی داشته باشد بعد از دو بار مراجعه و در صورت تعمیر نشدن و رفع نشدن معایب خودرو می‌تواند خودروی خود را به کارخانه داده و تعویض کند که در این زمینه در سال‌های اخیر اقداماتی نیز انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تلاش خودروسازان برای ارتقای کیفی خودروی تولید شده و توجه به گارانتی‌ها و حفظ قانون حمایت از مصرف کننده را یادآور شد و گفت: طبق این قانون اگر خودرویی بیش از حد استاندارد در تعمیرگاه بماند کارخانه موظف است پول خواب خودرو را نیز به مشتری بدهد.

نوابی، گارانتی تعمیرات را تا سه ماه و تغییر قطعات را ۶ ماه اعلام و تصریح کرد: قبلا این گارانتی‌ها در این حد و اندازه نبوده و با توجه به وجود ۱۷ میلیون خودرو در کشور ما با تنوع مراجعات برای بهره‌مندی از گارانتی‌ها و تعویض و تغییر قطعات روبرو هستیم.

وی در مورد نظارت بر قیمت خودروهای عرضه شده از طریق کارخانه و نمایندگی‌ها بیان کرد: ما بر خودروی دست اول و فروش آن از طریق نمایندگی نظارت داریم اما هیچ دخالتی بر بازار دست دوم خودرو نداریم.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در خودروهای وارداتی نیز به ویژه نحوه ترخیص و عرضه آن در بازار نظارت داریم و قطعا با متخلفین در افزایش بی‌رویه قیمت برخورد می‌کنیم اما به دلیل آنکه خوروی دست دوم در مالکیت افراد است ما دخالتی در این حوزه نداریم و دستگاه‌هایی همچون مالیات می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعال است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه قاچاق کالا بیشترین تخلفات در حوزه لوازم آرایشی – بهداشتی، تجهیزات مخابراتی، دخانیات، البسه و پوشاک است که ما سعی بر جمع‌آوری این کالاهای قاچاق از بازار عرضه داریم.

نوابی بیشترین تخلفات صنفی را مربوط به عدم درج قیمت و صدور فاکتور رسمی اعلام کرد و افزود: متاسفانه این تخلف در کشور نهادینه شده و در همه واحدهای صنفی به نوعی ساری و جاری است.

وی ادامه داد: بیشترین تخلفات در حوزه تعمیرگاه‌ها، پارکینگ‌ها و میوه‌فروشی‌ها گزارش می‌شود ولی در حوزه تولید، تخلفات ما به مراتب کمتر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: تعداد واحدهای تولیدی کشور ۸۴ هزار واحد است که در مقایسه با تعداد واحدهای صنفی به تعداد ۳ میلیون واحد شرایط متفاوت‌تری را دارند؛ به طوری که ۷۰۰ هزار واحد صنفی در کشور نیز بدون پروانه فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر صنعت: خودروسازان گارانتی تعمیر و قطعات را جدی بگیرند

حمل رایگان خودرو های مشمول گارانتی تا تعمیرگاه

کاهش میانگین زمان تعمیرات امدادی ایران خودرو

توصیه‌هایی برای نگهداری و تعمیر سیستم تعلیق خودرو

امداد خودرو های متفرقه جاروبرقی تعمیر کنند بهتر است!

پذیرش فوری خودرو در تعمیرگاه اجباری شد

چگونگی دریافت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه

کارگاه‌های تخصصی دستگاه های عیب‌یاب وسیستم مشاوره فنی خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی