پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و- پرشیا خودرو

تشتی که از بام نیفتاد! / جوسازی نافرجام علیه پرشیا خودرو در مساله واردات غیرقانونی

در 2 روز گذشته برخی از رسانه های خاص و تازه کار اخباری را درخصوص دریافت ارز دولتی 4200 تومانی توسط شرکت پرشیا خودرو منتشر کرده اند و اعلام کرده اند که این شرکت باید در برابر افزایش قیمت خودروهای خود در حالی که ارز دولتی دریافت کرده است پاسخگو باشد. این اتفاق ما را […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۷ تیر ۱۳۹۷

در 2 روز گذشته برخی از رسانه های خاص و تازه کار اخباری را درخصوص دریافت ارز دولتی 4200 تومانی توسط شرکت پرشیا خودرو منتشر کرده اند و اعلام کرده اند که این شرکت باید در برابر افزایش قیمت خودروهای خود در حالی که ارز دولتی دریافت کرده است پاسخگو باشد. این اتفاق ما را به یاد ضرب المثل افتادن تشت رسوایی از بام می اندازد. نکته این ماجرا اینجاست که در مساله پرشیا خودرو اصلا تشت رسوایی وجود نداشته که بخواهد به زمین بخورد!

همچنین در موضوعی جالب تر پرشیا خودرو را در ردیف متهمین در پرونده قاچاق 6000 دستگاه خودرو از یکی از گمرکات جنوب کشور و هک سامانه ثبت سفارش قرار داده اند و با ارتباط دادن این دو موضوع به خبر سازی کذب درباره این شرکت پرداخته اند.

هر چند زمان نیت پشت این خبر سازی های خلاف واقع را مشخص خواهد کرد. اما شرکت پرشیا خودرو حق مسلم خود می داند جهت تنویر افکار عمومی و دست اندرکارن صنعت خودرو به شفاف سازی موضوع بپردازد.

واردات خودرو- ورود ب ام و به ایران

حدود 3 هفته پیش وزارت صمت و پس از آن بانک مرکزی لیست اسامی شرکت های نماینده وارد کننده خودرو و وارد کنندگان متفرقه ای که ارز دولتی 4200 تومانی را در 2 ماه گذشته دریافت کرده بودند منتشر کرد و در این لیست هیچ اشاره ای به پرشیا خودرو نشده بود. پرشیا خودرو از معدود شرکت هایی است که ارز دولتی برای پرداخت هزینه خرید خودروها به طرف خارجی دریافت نکرده است وخود از معترضان به عدم دریافت ارز دولتی بوده است.

این درحالیست که سایر وارد کنندگان مورد موهبت قرار گرفته و این ارز با نرخ دولتی را دریافت کرده اند. حال طنز تلخ ماجرا آنجاست که این رسانه های تازه کار و
بعضا جهت دار نام پرشیا خودرو را در میان واردکنندگان متفرقه و شرکت های دیگری قرار داده و اعلام کرده اند این شرکت ارز با نرخ دولتی را دریافت کرده است.

موضوع دوم قرار دادن نام پرشیا خودرو در پرونده هک کردن سامانه ثبت سفارش و خروج خودروها از یکی از گمرکات کشور در زمان بسته بودن ثبت سفارش ها در سال قبل است. این درحالی است که در مسدود شدن 6 ماهه ثبت سفارش، تعداد زیادی از خودروهای پرشیا خودرو در گمرکات کشور متوقف مانده بود. این شرکت خود از زیان دیدگان این پرونده به شمار می رود و در طول یک سال گذشته بارها اعتراض خود در این خصوص را اظهار داشته است. زیرا وارد کنندگان متفرقه خودرو و برخی از نمایندگی ها در زمان بسته بودن ثبت سفارش ها در سال قبل با استفاده از رخنه در سامانه ثبت سفارش توانسته بودند خودروهای خود را ترخیص و به فروش برسانند.

حال نکته جالب ماجرا آن است که برخی از رسانه های ناشناخته در روزهای گذشته بدون توجه به واقعیات، اسناد منتشر شده رسمی و حتی موضوعات واضح و مبرهن برای همه دست اندرکاران صنعت خودرو ، با قلب واقعیت و برعکس نمودن آن در حال خبرسازی مشکوک علیه پرشیا خودرو هستند.

تمایز خدمات پس از فروش پرشیا خودرو در بخش تعمیرات بدنه (body shop)

در مرکز خدمات‌‌ پس‌ازفروش‌‌ پرشیا خودرو چه‌ می‌گذرد؟/ گفت و گو با رئیس ارشد خدمات پس‌ از فروش پرشیا خودرو

بررسی یک ادعا/ ب ام و آلمان اسناد تسلا موتور را تایید نکرد

پرشیا خودرو بر سکوی نخست خدمات پس از فروش

اولین تست درایو رسمی ب ام و سری یک جدید در ایران

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی