پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا رهام

برگ برنده نارنجی پوشان در نمایشگاه خودرو شیراز/ سایپا رهام با پلت فرم کاملا ایرانی به میدان آمد

گروه خودروسازی سایپا در جاشیه هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، از محصول جدید خود به نام رهام رونمایی کرد. این محصول جدید نارنجی پوشان از امکانات متنوع و به روزی برخوردار است و از آن باید به عنوان نخستین خودروی ایرانی که بر پایه یک پلتفرم طراحی شده نام برد. مراسم معرفی محصول رهام سایپا با […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۷

گروه خودروسازی سایپا در جاشیه هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، از محصول جدید خود به نام رهام رونمایی کرد. این محصول جدید نارنجی پوشان از امکانات متنوع و به روزی برخوردار است و از آن باید به عنوان نخستین خودروی ایرانی که بر پایه یک پلتفرم طراحی شده نام برد.

مراسم معرفی محصول رهام سایپا با حضور استاندار استان فارس، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیران گروه خودروسازی سایپا در حاشیه هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز برگزار شد. محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز گفت; این اولین محصول ایرانی است که بر روی پلت فرم کاملا داخلی SP100 شکل گرفته است. وی همچین اعلام کرده، دلیل رونمایی از این خودرو در چنین شرایطی این است که نشان دهیم تحریم‌ها یک جوک است.
سایپا رهام

سال 96 بود که برای راه اندازی پروژه اس پی 100 سایپا، خط تولید برلیانس سایپا به شرکت پارس خودرو منتقل شد تا شرایط برای تولید سایپا اس پی 100 مهیا شود. SP100 از پلت‌فرم‌های جدید و کاملاً ایرانی شرکت سایپا است که با نام تجاری رهام به بازار عرضه خواهد شد. جالب است بدانید، این پلت فرم، نخستین پلت فرم ایرانی صنعت خودروسازی به شمار می‌رود و برای توسعه آن مبلغی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. در واقع سایپا با این پروژه، برای اولین بار چرخه ساخت یک خودرو، از طراحی اولیه تا ساخت نهایی را در داخل کشور به انجام رسانده است.

کابین سایپا رهام

مشخصات فنی سایپا رهام

سایپا رهام به عنوان یک سدان ۵ نفره، 1260 تا 1330 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن به ترتیب 1501*1768*4460 میلیمتر اعلام شده است. همچنین می‌توان برای آن رینگ‌های ۱۵ و ۱۶ اینچی سفارش داد. پیشرانه ۱۶۵۰ سی سی رهام با استاندارد آلایندگی یورو۵ تولید می‌شود و سقف قدرت‌اش به ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاورش به ۱۵۴ نیوتن متر می‌رسد.

امکانات سایپا رهام

از امکانات سایپا رهام می توان به ترمز دستی یکپارچه، ABS، ESC، کنترل کننده الکتریکی خودرو، سیستم کمک کننده به استارت در سربالایی، پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی، مولتی مدیا، تهویه مطبوع، هشدار مانع روی آیینه، ایربگ پرده ای، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای اشاره کرد.

سایپا رهام

رهام پرنده‌ای آزاد و رها وکه هیچ وقت شکار نمی‌شود معنی می‌شود. خودرویی در رده ابعادی کامپکت یا همان سگمنت C است که متناسب با پلتفرم و مهندسی بومی، با یک ژست مدرن، از صفر تا صد توسط سایپا طراحی شده است. سایپایی ها اعلام کرده‌اند که در طراحی این خودرو از شاهین الهام گرفته‌اند.

لازم‌به‌ذکر است پلتفرم SP100 که رُهام برپایه آن توسعه یافته، یک مگاپلت‌فرم پیشرفته محسوب می‌شود و سایپا را قادر خواهد ساخت تا خودروهای متنوعی در کلاس‌های گوناگون نظیر سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور را با تکیه بر آن تولید کند.

 

کارنامه کیفی خودروهای تولید داخل در خرداد 97 (اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت)

سایپا یدک بالاترین انطباق با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را کسب کرد

برای مقابله با تحریم سنگین، باید خلاقیت و تجربه به کار ببریم

نمایشگاه خودرو مشهد (1)/ حضور حداکثری ایران خودرو و سایپا در هجدهمین دوره

مروری بر رکوردهای اخیر سایپا در تولید خودرو و کسب سهم بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی