پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراکسیون مستقلین

جزئیات جلسه فراکسیون مستقلین با وزیر صنعت

 صبح امروز جلسه ای میان اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت پیرامون وضعیت موجود اقتصادی کشور و نارضایتی های مردم در حوزه های صنعت و خودرو برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ در این جلسه موضوعاتی از قبیل،مشکلات ثبت سفارش و سیاست های غلط ارزی […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۷

 صبح امروز جلسه ای میان اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت پیرامون وضعیت موجود اقتصادی کشور و نارضایتی های مردم در حوزه های صنعت و خودرو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در این جلسه موضوعاتی از قبیل،مشکلات ثبت سفارش و سیاست های غلط ارزی مطرح شد و به زعم نمایندگان مجلس گزارش های ارائه شده توسط وزیر نشان می دهد سیستم های وزارت صنعت امنیت لازم برای ثبت سفارش واردات خودرو ندارد که موجب هک شدن این سیستم شده است.

در این جلسه وزیرز صنعت توضیحاتی ر در خصوص ثبت سفارش و مشکلات واردات خودرو به نمایندگان ارائه کرد و گفت: شناسایی خاطیان و شناسایی نقاط ضعف سیستم‌ها توسط دولت انجام شده و در دولت گذشته یک آقا و خانم خانه دار برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت را نوشته بودند که برنامه ضعیفی بوده است.

وی تاکید کرد: در سال  96 واردات ممنوع شده بود، اما سیستم ثبت سفارش از بیرون هک شده بود که همان زمان موضوع به دستگاه‌های نظارتی اعلام شد و از 6481 خودروی ثبت سفارش شده، 1940 خودرو ترخیص شده و جلوی مابقی گرفته شده است.

شریعتمداری همچنین اضافه کرد: رسیدگی به تخلفات در حال بررسی است و ضرورت برخورد با متخلفین مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وزیر صنعت در پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: خودروهای بالای 45 میلیون تومان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار 9.6 درصد و خودروهای زیر 45 میلیون تومان براساس مصوبه شورای رقابت 7.1 درصد افزایش قیمت داشته است.

 

با اینکه وزیر صنعت موضوع ثبت سفارش و تخلفات صورت گرفته یکی از مقولاتی خواند که وزارت در حال بررسی ابعاد مختلف موضوع است اما  ظاهراً توضیحات وی برخی از اعضای فراکسیون مستقلین را قانع نکرده است و در این خصوص غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین اظهار داشت: در بازه زمانی یک ساعته جلسه نتوانستیم به جمع بندی مناسبی دست پیدا کنیم، جمع بندی که مورد مطالبه مردم است.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت گفت: چگونه می‌شود فردی در منطقه‌ای بسیار دور افتاده وارد سیستم وزارت صنعت، معدن و تجارت شود، بیش از 6 هزار ثبت سفارش انجام دهد و حدود 2 هزار خودرو را ترخیص کند؛ این موضوع نیز جزئی از نگرانی‌ها است و باید فارغ از اینکه قوه ‌قضائیه پیگیری لازم را انجام می‌دهد با سهل انگاری صورت گرفته نیز برخورد شود.

دستور شریعتمداری برای رسیدگی به تخلفات ثبت سفارش خودرو و پیش فروش خودروهای داخلی

تخصیص ارز تنها به ۸۰ دستگاه از ۳۷۸۲ خودرو ثبت سفارش شده ایرتویا

تیر چند ثبت سفارش غیرقانونی خودرو به هدف خورده است؟

 ثبت سفارش هایی که تامین ارزی نشده باشند فاقد اعتبارند

اثبات تخلفات صورت گرفته در زمان بسته بودن ثبت سفارش

80 هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شدند

دالان هزار توی ثبت سفارش خودرو

جزییات بخشنامه ممنوعیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی