پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیونداران

کرایه حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر محاسبه خواهد شد

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: تغییر نحوه محاسبه کرایه حمل بار در کشور بر اساس تُن بر کیلومتر که یکی از خواسته های مهم رانندگان بود تا چند روز آینده عملیاتی می شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ داریوش امانی   اظهار داشت: برای تحقق این امر، کارگروه ویژه […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۷

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: تغییر نحوه محاسبه کرایه حمل بار در کشور بر اساس تُن بر کیلومتر که یکی از خواسته های مهم رانندگان بود تا چند روز آینده عملیاتی می شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

داریوش امانی   اظهار داشت: برای تحقق این امر، کارگروه ویژه ای که به دستور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد با برگزاری جلسات متعدد، اطلاعات دو هزار نقطه بارگیری کشور را استخراج و با محسابه انواع مختلف بار، محاسبات را انجام داده و تا چند روز آینده مرحله اول آن و تا پایان سال در کل کشور بصورت سراسری اجرایی خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از خواسته های به حق رانندگان، توزیع عادلانه بار بخصوص در استانهای بزرگ و بنادر جنوبی بود که نیازمند ساخت سالن اعلام بار بود و تلاش شد در نقاطی که سالن اعلام بار وجود ندارد، این سالن ها ساخته شود ضمن اینکه این امر مستلزم هماهنگی با دستگاههایی از جمله گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد ارتباط بانک اطلاعاتی بود که این امر نیز در حال تحقق است.

وی اطلاع رسانی پیامکی از خدمات جدید سازمان راهداری به رانندگان را از دیگر اقدامات راهداری دانست و تصریح کرد: همچنین رانندگان می توانند هر نوع شکایت از سازمان ها و شرکتهای حمل بار و تخلفات دیگر را از طریق سامانه 3000141 و تلفن 141 به اطلاع سازمان راهداری برسانند .

امانی افزود: تاکنون 384 مورد تخلف به این شماره ها اطلاع رسانی شده که منجر به صدور احکام تعطیلی موقت یک تا سه ماهه 65 شرکت حمل بار و 220 مورد جریمه نقدی شده است و بقیه موارد نیز در حال پیگیری و بررسی بیشتر است.

معاون سازمان راهداری همچنین در خصوص بیمه تکمیلی رانندگان و همسرانشان گفت: تا پایان این هفته این کار بزرگ عملیاتی خواهد شد و در مجموع، نهصد هزار نفر شامل رانندگان و همسران آنها زیر پوشش بیمه تکمیلی خواهند رفت.

وی تصریح کرد: برخی خواسته های رانندگان مربوط به سایر دستگاهها از جمله تامین اجتماعی بود که موارد مربوط به آنها از جمله سخت و زیان آور شناخته شدن حرفه رانندگی نیازمند تصویب قانون خاص در مجلس شورای اسلامی است و در حال پیگیری در کممیسیون اجتماعی مجلس است و سایر موارد از جمله افزایش ضریب حقوق بازنشستگی و بیمه تکمیلی و بیمه سلامت آنها نیز با همکاری سازمان تامین اجتماعی در دست اقدام است و برخی از جمله افزایش ضریب بازنشستگی عملیاتی شده است.

امانی همدلی موجود بین دستگاههای مختلف اجرایی و بالادستی و مجلس و دولت را در تحقق خواسته های به حق قشر زحمتکش رانندگان کم نظیر دانست و افزود: در بحث لاستیک و قطعات یدکی نیز هماهنگی خوبی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوجود آمد و در حال توزیع لاستیک بین رانندگان در پایانه های 18 استان کشور هستیم و امیدواریم مشکل توزیع قطعات پر مصرف و روغن موتور مورد نیاز رانندگان کامیون و حمل بار جاده ای نیز به زودی برطرف شود.

تشریح آخرین اقدامات انجام شده درخصوص مطالبات رانندگان و کامیون‌ داران

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون در دستور کار سازمان راهداری

سایپادیزل در سال 97، 8 هزار دستگاه کامیون ولوو تولید می کند

جاده سالاران/ نگاهی به کامیون کشنده های مطرح بازار ایران

غول مرحله آخر زامیاد چه در چنته دارد؟/ نگاهی به کامیون کشنده ایوکو استرالیس

اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل

ایسوزو NMR85E عضو جدید بازار کامیونت ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی