پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی اونتادور SVJ (7)

ثبت رکورد جدید در پیست نوربرگ رینگ / لامبورگینی اونتادور SVJ رکورد شکست

در چند روز گذشته با منتشر شدن عکس هایی از مدل جدید لامبورگینی اونتادور به نام SVJ سر و صدای زیادی به پا شد. خودرویی که در زیر پوششی مخصوص پنهان شده بود تا تست های فنی لازم بر روی آن انجام شود. اما به تازگی خبری مبنی بر رکورد شکنی این خودرو در پیست […]

ارشیا
جمعه - ۵ مرداد ۱۳۹۷

در چند روز گذشته با منتشر شدن عکس هایی از مدل جدید لامبورگینی اونتادور به نام SVJ سر و صدای زیادی به پا شد. خودرویی که در زیر پوششی مخصوص پنهان شده بود تا تست های فنی لازم بر روی آن انجام شود. اما به تازگی خبری مبنی بر رکورد شکنی این خودرو در پیست نوربرگ رینگ منتشر شده است که نشان می دهد تلاش های مهندسین لامبو جواب داده است.

لامبورگینی اونتادور SVJ (8)

پیش از این رکورد پیست نوربرگ رینگ برای یک خودروی شهری با تیراژ بالا در دستان پورشه 911 GT2 با تایم 6:47.3 بود. هم چنین سوپر اسپرت الکتریکی Nio EP9  با تیراژ محدود 20 تایی هم با ثبت تایم 6:45.9 سریع ترین خودرو بود. اما اکنون کمپانی لامبورگینی موفق شده است با ارتقا دادن ایرودینامیک و قدرت اونتادور SVJ رکورد جدید 6:44.97 را ثبت کند. بدین ترتیب لامبورگینی اونتادور SVJ پرچم دار جدید پیست نوربرگ رینگ نام می گیرد.

لامبورگینی اونتادور SVJ (2)

کمپانی لامبورگینی فعلن علاقه ای به منتشر کردن اطلاعات فنی اونتادور SVJ ندارد. اما چیزی که واضح است استفاده لامبو از جدید ترین سیستم ایرودینامیکی خود به نام  Aerodinamica Lamborghini Attiva یا ALA است. در این سیستم باد با توجه به سرعت حرکت خودرو در بدنه به حرکت در می آید تا نیروی جاذبه بیشتری تولید شود.

لامبورگینی اونتادور SVJ (6)

هم چنین استفاده از قطعات سبک وزن در اونتادور SVJ نسبت وزن به اسب بخار را به عدد 1.98 کیوگرم به ازای هر اسب بخار رسانده است. به این ترتیب وزن نمونه SVJ از نمونه قدیمی تر SV که 1,525 کیلوگرم وزن داشت کمتر خواهد بود. استفاده از سیستم ایرودینامیکی ALA در SVJ نسبت نیروی جاذبه  20:80 جلو به عقب در نمونه SV را به نسبت  43:57رسانده است.

لامبورگینی اونتادور SVJ (9)

هم چنین سیستم فرمان پذیری 4 چرخ در این نمونه هم ارتقا پیدا کرده است تا چرخ های جلو و عقب در پیچ ها در یک جهت حرکت کنند. با اینکه هنوز اطلاعات موتور اونتادور توسط لامبورگینی به صورت رسمی منتشر نشده است اما در تست های انجام شده توسط مجله Top Gear اطلاعات دقیقی از موتور بدست آمده است. نمونه اونتادور SVJ با بهره گیری از موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری 760 اسب بخار قدرت و 531 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند. این یعنی قدرت این نمونه 20 اسب بخار و گشتاورش 22 پوند بر فوت نسبت به نمونه SV افزایش پیدا کرده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

لامبورگینی هوراکان با بیش از 850 اسب بخار قدرت

لامبورگینی تنها نسخه میورا SVR در دنیا را باز سازی کرد

لامبورگینی پاپ فرانسیس به فروش رفت/ لامبورگینی مقدس!

لامبورگینی اونتادور S / پرچم دار جدید لامبو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی