پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کلاهبرداری پیش فروش خودرو

هشدار پلیس آگاهی: به هر آگهی فروش خودرو اعتماد نکنید!

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: درج آگهی فروش خودرو دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست؛ چراکه گاهی این خودروهای وعده داده شده، وجود خارجی ندارند و این در واقع شگرد متقلبانه کلاهبرداران است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل […]

هادی سیانکی
شنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۷

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: درج آگهی فروش خودرو دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست؛ چراکه گاهی این خودروهای وعده داده شده، وجود خارجی ندارند و این در واقع شگرد متقلبانه کلاهبرداران است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودروهای داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت ها از این شرایط سوء استفاده کرده و با تبلیغ های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود می کنند.

وی افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلامی از سوی شرکت های یاد شده، اقدام به ثبت نام خرید خودرو کرده و برخی اوقات یک سوم تا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش قسط پرداخت می کنند و انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه خودروهایی که از سوی این شرکت ها به مشتریان وعده فروش داده می شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران پس از دریافت پول های متقاضیان، معاملات پرسودی کرده و در زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام می کنند که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آنها می خواهند که پول خود را پس بگیرند.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیاردها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه ها، به تجارت عده ای سودجو تبدیل می شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شرکت های وارد کننده خودرو باید جهت انجام فعالیت های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند، اظهار داشت: شهروندان چنانچه تبلیغات شرکت های یاد شده را مشاهده و قصد خرید خودرو را دارند باید ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.

وی  ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مراقبت و هوشیاری در خصوص ترفندهای کلاهبرداران، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست؛ باید ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مبادی مربوطه مطمئن شوید.

پیش فروش خودروهای 2018 که هنوز وارد نشده اند جرم به شمار می رود

با ممنوعیت واردات خودرو ،تکلیف افرادی که خودرو پیش خرید کرده اند چیست؟/ هشدار پلیس به خریداران خودروهای وارداتی

در خرید لیزینگی خودرو به چه نکاتی دقت کنیم؟

حواله پیش فروش پژو 2008 قابل خرید و فروش نیست

مراقب نیش شرکت های متفرقه واردات خودرو باشید

سامانه معاملات خودرو برای حذف قولنامه دستی

درخواست تغییر شیوه مالیات نمایشگاه های خودرو

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی