پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آپولو IE (2)

آپولو IE, یک سوپر اسپرت تمام عیار

در دنیای رنگارنگ سوپر اسپرت ها, چند وقت یک بار شاهد معرفی یک خودرو جدید هستیم که برای رقابت با دیگر سوپر اسپرت ها وارد بازار می شوند. خودرو هایی که از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا بهره می برند و فقط برای یک چیز طراحی و ساخته می شوند, و آن هم سریع […]

ارشیا
یکشنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۷

در دنیای رنگارنگ سوپر اسپرت ها, چند وقت یک بار شاهد معرفی یک خودرو جدید هستیم که برای رقابت با دیگر سوپر اسپرت ها وارد بازار می شوند. خودرو هایی که از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا بهره می برند و فقط برای یک چیز طراحی و ساخته می شوند, و آن هم سریع بودن است!. سوپر اسپرت آپولو IE که به تازگی معرفی شده است, یکی از آن خودروهایی است که برای رکورد شکنی معرفی شده است.

آپولو IE (6)

آپولو IE یکی از منحصر به فرد ترین طراحی های دنیا را دارد. بدنه این خودرو به صورت کامل از فیبر کربن ساخته شده است و در طراحی بدنه از شکل های ارگانیک استفاده شده است. به گفته مسئول طراحی آپولو در طراحی قسمت جلویی خودرو از شکل تیر و کمان و اره الهام گیری شده است و در دیگر بخش های بدنه از بدن کوسه الهام گرفته شده است. اما شاید بهترین قسمت ساخت این خودرو, استفاده از موتور 12 سیلندر فراری است که قادر به تولید 780 اسب بخار قدرت است و تا دور 9000 RPM گاز می خورد!. اما این پایان داستان نیست.

آپولو IE (4)

مشتریان قادر خواهند بود از کمپانی در خواست کنند تا موتور خودرویشان را تا 1000 اسب بخار تقویت کند!. در این صورت موتور 12 سیلندر آپولو IE تا 11000 RPM  دور می خورد. آیرودینامیک این خودرو به قدری قوی است که با خودرو های مسابقه ای LMP2 مقایسه می شود.

آپولو IE (3)

نکته جالب دیگر این است که هر کدام از مالکین, 2 دست ترمز ( یکی برای پیست و دیگری برای پیست) و 2 دست رینگ و لاستیک هدیه خواهند گرفت. خروجی اگزوز از جنس تیتانیوم است و با فرآیند پرینت سه بعدی ساخته شده است و جالب است بدانید قیمت همین قطعه بیشتر از قیمت ب ام و z4 است!.

آپولو IE (6)

از دیگر مشخصات آپولو IE می توان به رینگ های BBS , شاسی مونوکوک فیبر کربنی, صندلی های فیکس شده و نیروی جاذبه تولیدی زیاد اشاره کرد. قیمت این سوپر اسپرت جذاب 2.7 میلیون دلار است که با در نظر گرفتن آپدیت موتور, قیمت بالاتری خواهد داشت.

آپولو IE (7)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

آخرین نمونه از پاگانی هوآیرا ساخته شد/ پایان 7 سال هیجان

فورد جی تی از هدف ساخت 250 دستگاه در سال بازماند!

دید آسمان / طراحی جدید بوگاتی شیرون

ثبت رکورد جدید در پیست نوربرگ رینگ / لامبورگینی اونتادور SVJ رکورد شکست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی