پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

چالش جدید طرح نوسازی تاکسی های فرسوده

مدیرعامل سارمان تاکسیرانی از روند نوساری تاکسی گلایه کرد و گفت: متاسفانه در سالی که مزین به نام “حمایت از کالای ایرانی” است شاهد توقف روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ علیرضا قنادان مدیرعامل سارمان تاکسیرانی گفت: از برنامه نوسازی تاکسی‌ های فرسوده به دلیل عدم تحویل خودرو توسط خودروسازان […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۷

مدیرعامل سارمان تاکسیرانی از روند نوساری تاکسی گلایه کرد و گفت: متاسفانه در سالی که مزین به نام “حمایت از کالای ایرانی” است شاهد توقف روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

علیرضا قنادان مدیرعامل سارمان تاکسیرانی گفت: از برنامه نوسازی تاکسی‌ های فرسوده به دلیل عدم تحویل خودرو توسط خودروسازان به شدت عقب هستیم.تصور نکنید که خودروساز، خودرویی برای تحویل ندارد، بلکه موضوع نوسازی ناوگان تاکسی برای خودروساز اهمیتی ندارد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد به جای آنکه تمرکزش بر تولید تاکسی که تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد، باشد وقتش را به تحویل سایر خودروهای دیگر اختصاص دهد.

قنادان ادامه داد: متاسفانه با پدیده‌ای روبرو هستیم که خودروساز هر خودرویی را که نتواند بفروشد، به تاکسی‌رانی معرفی می‌کند و این درست نیست چرا که در سایر کشورها با کیفیت‌ترین خودروها را به تاکسی که هویت یک شهر است اختصاص می‌دهند و بعضا دیده شده خودروسازان با افتخار اعلام می‌کنند که یک برند خود را به تاکسی تبدیل کردند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه متاسفانه در ایران علی رغم اینکه سهم زیادی از ترددها  در روز است با تاکسی انجام می‌شود اما روند نوسازی بسیار کند و حتی متوقف است گفت: تاکسیرانان با مشکلات جدی روبرو هستند و اگر دولت و خودروساز انرژی لازم را برای حل این مشکل نگذارد، گره کار تاکسیرانانی در حوزه نوسازی باز نمی‌شود و این در حالیست که اعداد و ارقام نوسازی در حساب و کتاب خودروساز، عددی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حدود چهار میلیون نفر با تاکسی جابجا می‌شوند اما هنوز خودروی مناسب این مسافران تحویل داده نشده است، گفت: متاسفانه شاهدیم که بدترین خودروها به شیوه تحمیلی تاکسی می‌شود و حالا عدم نوسازی تاکسی‌ها چالش ما را صد چندان کرده است.

قنادان با بیان اینکه در سال جاری باید حدود 10 هزار خودرو نوسازی شود که سهم نوسازی در سه ماهه اول سال 2500 دستگاه بود، گفت: جالب است بدانید که در طرح ملی نوسازی تاکسی‌ها کمتر از 50 دستگاه خودرو نوسازی شده است و وقتی با خودروساز صحبت می‌کنید قبول نمی‌کند که روند نوسازی متوقف شده، چرا که پیش فاکتور صادر می‌کند اما خودرو تحویل نمی‌دهد.

منبع: مهر

لزوم تسریع در روند نوسازی تاکسی های فرسوده

مشارکت پست بانک برای پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری

پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی تا پایان تابستان 97 محقق می شود؟

دستورالعمل جدید حمل و نقل دانش آموزی توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ابلاغ شد

واگذاری پنج هزار تاکسی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

خودروهای برلیانس تاکسی تحویل مشتریان شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی غیر قانونی است / تغییر نرخ ها باید به تصویب نهادهای مربوط برسد

وسازی تاکسی های ون پس از وقفه 10 ساله

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی