پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر راه

توضیحات وزیر راه و شهر سازی درباره دو طرح برای کاهش ترافیک پایتخت

وزیر راه و شهرسازی از وجود دو طرح بزرگ برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت زیست محیطی و آلودگی در شهر تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ وزیر راه و شهرسازی در خصوص کاهش بار ترافیکی شهر تهران اظاهر داشت: ما طرح ساماندهی شهر تهران را تصویب کردیم. تهران به […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۷

وزیر راه و شهرسازی از وجود دو طرح بزرگ برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت زیست محیطی و آلودگی در شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

وزیر راه و شهرسازی در خصوص کاهش بار ترافیکی شهر تهران اظاهر داشت: ما طرح ساماندهی شهر تهران را تصویب کردیم. تهران به عنوان پایتخت علاوه بر مشکلاتی همچون ساختار و مسکن، مشکلات حمل و نقل پیچیده دارد.

آخوندی با اشاره به جلسه‌اش با مجمع نمایندگان تهران گفت: بنده در این جلسه موضوع ساماندهی امور پایتخت را مفصل توضیح دادم که آقای کواکبیان حضور نداشتند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حدود 800 هکتار از اراضی تهران در اختیار حمل و نقل سنگین است، گفت: روزانه بیش از 25 هزار کامیون سنگین وارد شهر تهران شده که گرفتاری‌های زیادی از نظر زیست محیطی و ترافیکی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما در ساماندهی شهر تهران کار بزرگی را می‌خواهیم انجام دهیم که این 800 هکتار لجستیک شهر تهران را به جنوب شرقی تهران یعنی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ببریم تا شرایط تنفسی برای مردم تهران ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طرح دیگر مربوط به کمربند جنوب غربی تهران است که از قزوین شروع و به سمت چرمشهر کشیده می‌شود تا بار سنگین ترافیک از تهران منتقل شود. این شهر از بزرگترین طرح‌های آزادراهی است که کمتر از 2.5 سال 160 کیلومتر آزادراه را ایجاد کرده‌ایم و بیش از 50 درصد پیشرفت کار داشتیم.

وی همچنین با اشاره به جلسات وزارت راه و شهرسازی با مردم کن، گفت: بنده تمام تلاشم در حوزه مسئولیت خود را انجام دادم، در حوزه فراتر از مسئولیتم مکرر مکاتبه با رییس جمهور و آقای جهانگیری داشتم تا جلسات شورای ساماندهی پایتخت تشکیل شود. حتما آقایان با توجه به مساله‌شان فرصتی را فراهم می‌کنند تا جلسات بعدی تشکیل شود به هر حال کارهایی در حوزه ساماندهی شهر تهران انجام شد که قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست.

ترافیک تهران منتظر یک تلنگر برای قفل شدن

توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک تهران

افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک تهران با بازگشایی مدارس

خسارت های ناشی از ترافیک تهران

دسترسی به جدول تردد محدوده طرح ترافیک پائیتخت از طریق “سامانه تهران من”

تعداد خودروهای تهران ۸ برابر طرفیت معابر/ نیاز به ظرفیت های مردمی در کنترل ترافیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی