پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داتیس خودرو

سلیقه به جای قانون/ برخوردهای سلیقه ای وزارت صمت با بخش خصوصی ادامه دارد

رفتارهای سلیقه ای وزارت صمت در یک سال گذشته نموداری بسیار پر نوسان دارد. از عدم لغو دستور منع واردات توسط وزیر سابق صنعت که به گفته وزیر فعلی غیر قانونی بوده است گرفته تا برخورد چند گانه با سرمایه گزاران بخش خصوصی همه و همه کارنامه خاکستری وزارت خانه ایی است که باید امروز […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

رفتارهای سلیقه ای وزارت صمت در یک سال گذشته نموداری بسیار پر نوسان دارد. از عدم لغو دستور منع واردات توسط وزیر سابق صنعت که به گفته وزیر فعلی غیر قانونی بوده است گرفته تا برخورد چند گانه با سرمایه گزاران بخش خصوصی همه و همه کارنامه خاکستری وزارت خانه ایی است که باید امروز تکیه گاه تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی باشد. جالب آن که در رسوایی قاچاق خودرو که وزارت خانه در رسانه ملی دست پیش را گرفت، حتی یک نفر از مسئولین خیابان سمیه هم استعفا ندادند!

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در حالی که سیجی مائه هارا وزیر خارجه ژاپن در پی رسوایی مالی که تنها پای چند صد دلار در میان بود، از سمت خود استعفا و از مردم ژاپن رسما عذرخواهی کرد. اما بعد از قاچاق چندین میلیون دلاری خودرو در ایران، مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت کماکان با عقل خدادادی در خدمت به مردم پیشتازی می کنند!

از جمله مشکلاتی که کارآفرینان و سرمایه گزاران خصوصی امروز با آن درگیر هستند، گیر افتادن در مسیر پیچ در پیچ برخوردهای سلیقه ای مدیران این وزارت خانه است. عدم تاییده نهایی مجور خدمات رسانی به خودروهای ولوو توسط داتیس خودرو یکی از همین برخوردهای سلیقه ای به حساب می آید. در شرایطی که دفتر نیور محرکه وزارت صمت بعد از گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای ایران ( ISQI) مجوز خدمات رسانی این شرکت را تایید کرده است، به نظر می رسد استناد به گزارش  ISQI که به صورت کاملا قانونی از مراحل اداری عبور کرده برای دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت کار راحتی نیست.

در نامه مورخ 25 اردیبهشت سال جاری، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ISQI طبق بررسی‌های خود رسما در نامه ایی اعلام می‌کند که داتیس خودرو نماینده Heico Sprtive توانمندی های لازم برای ارائه خدمات فنی به 8 مدل خودروی ولوو را دارد. در تاریخ 13 خرداد ماه نیز دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت با استناد به گزارش ISQI ، نامه‌ای را به مرکز اصناف ارسال می‌کند مبینی بر این که شرکت داتیس خودرو توان ارائه خدمات پس از فروش طبق ضوابط فنی را دارد و بعد از احراز شرایط بعدی می‌تواند گواهی فعالیت اخذ کند. تا اینجای کار روند اداری به نحو مناسبی در مسیر خودش طی شده است.

اما برخوردهای سلیقه ای از اینجا آغاز می شود زیرا هنوز هم گویا بعضی از مسئولین وزرات صمت نتوانسته اند به شناخت کافی از رابطه داتیس خودرو با ولوو برسند! شاید همین دیر به شناخت رسیدن ها باشد که باعث شده بسیاری از سرمایه های بخش خصوصی به جای این که در ایران شکوفا شود و کار و اشتغال ایجاد کند، در امارات و دیگر همسایگان ایران متمرکز شده است تا به گردش بهتر چرخ اقتصادی آن کشورها کمک کند. شایسته است در حالی که کشور در دوران پر تلاطمی در حوزه اقتصاد، اشتغال و سیاست و صنعت قرار دارد، مسئولین و مدیران کشور به جای سنگ راه سرمایه گزارن شدن، جاده ای صاف و آباد برای انها بسازند تا با نگاه به اقتصاد مقاومتی تولید کار و اشتغال در کشور رونق بیشتری بگیرد.

 

 

وزارت صنعت اعلام کرد: داتیس خودرو نماینده انحصاری و رسمی هایکو آلمان در ایران است

وزارت صمت داتیس خودرو را به عنوان نمایندگی انحصاری هایکو تایید کرد

تولید و اشتغال اولویت داتیس خودرو / نقش موثر داتیس در تشویق مردم به استفاده از خودروهای هیبرید

تکمیل فرایند کلینیک تخصصی داتیس خودرو / خدمات صفر تا صد محصولات ولوو در ایران

عیب یابی رایگان خودروهای سواری ولوو توسط داتیس خودرو

مدال کیفیت خدمات ولوو بر سینه داتیس خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی