پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا رهام

آینده روشن سایپا در بازارهای صادراتی/ رهام آغازگر تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی

سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور ونزوئلا گفت: خودروي رهام كه به زودي وارد بازار خواهد شد آغازگر تحولي بزرگ در صنعت خودروي ايران و سايپا خواهد بود. همچنین سفير ايران در الجزاير گفت: تلاش هاي صورت پذيرفته براي راه اندازي كارخانه توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا در الجزاير و نصب تجهيزات خطوط توليد در […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور ونزوئلا گفت: خودروي رهام كه به زودي وارد بازار خواهد شد آغازگر تحولي بزرگ در صنعت خودروي ايران و سايپا خواهد بود. همچنین سفير ايران در الجزاير گفت: تلاش هاي صورت پذيرفته براي راه اندازي كارخانه توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا در الجزاير و نصب تجهيزات خطوط توليد در اين كشور نشان از عزمي جدي براي ايجاد بازار و رقابت با ساير خودروسازان در اين منطقه دارد.

مصطفي علايي سفیر ایران در ونزوئلا در جريان بازديد جمعي از سفراي جمهوري اسلامي ايران از مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا خاطرنشان كرد: بازديد از محصولات جديد سايپا به من انگيزه زيادي داد و سايپا با محصولات جديد خود مي تواند تحولي عظيم در خودروسازي ايران را رقم بزند.

وي گفت: از مركز تحقيق و توسعه و متخصصان و مهندسان ايراني سايپا كه با خلاقيت خودروي رهام را طراحي كردند، قدرداني مي كنم و قطعا” ذهنيت منفي مردم در خصوص پرايد با ورود خودروي جديد رهام به بازار تغيير خواهد كرد و مردم به خودروي توليد داخلي مانند رهام سايپا افتخار خواهند كرد.

علايي تاكيد كرد: مردم دوست دارند كه خودروي ايراني سوار شوند كه شيك و برخوردار از استانداردهاي جهاني و اروپايي باشد و به نظر مي رسد خودروي رهام در سطح استانداردهاي جهاني است و مي تواند با خودروهاي خارجي در بازارهاي بين المللي رقابت كند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ونزوئلا بيان كرد: صادرات خودرو و صادرات خدمات فني و مهندسي خودرو از دو جهت براي كشور ما اهميت دارد، اول از بعد ملي و اينكه افتخار ماست كه خودروي ايراني به بازارهاي جهاني راه پيدا كند، چه به كشورهاي همسايه و يا كشورهاي آمريكاي لاتين مثل ونزوئلا و در وهله دوم صادرات خودرو به جهت اقتصادي به نفع كشور ماست و با توليد بيشتر، سود و اشتغال بيشتري نصيب كشورمان خواهد شد كه اين اتفاق در كشور ونزوئلا رخ داده است.

علايي تصريح كرد: صنعت خودروي ايران از جمله گروه خودروسازي سايپا به بازار ونزوئلا راه پيدا كرده و در اين كشور خودروي ايراني توليد مي شود كه اميدواريم با احياي مجدد، خودرو و قطعات خودرويي با شتاب بيشتري در ونزوئلا توليد شوند.

وي تنها راه مقابله با تحريم ها را اميدواري به آينده، خلاقيت، كوشش و يافتن راه هايي كه وابستگي كمتري به خارج دارد، دانست و گفت: با خوداتكايي و استفاده از روش هاي خلاقانه توان عبور از تحريم ها را خواهيم داشت.

همچنین سفير ايران در الجزاير گفت: تلاش هاي صورت پذيرفته براي راه اندازي كارخانه توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا در الجزاير و نصب تجهيزات خطوط توليد در اين كشور نشان از عزمي جدي براي ايجاد بازار و رقابت با ساير خودروسازان در اين منطقه دارد.

رضا عامري در بازديد جمعي از سفراي جمهوري اسلامي ايران از مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سایپا گفت: دستاوردهاي جديد گروه سايپا باعث افتخار و سربلندي است. بي شك مديريت و برنامه ريزي كارشناسي شده در حوزه صنعت و فن آوري هاي نوين، موجب پيشبرد اهداف خودروسازان خواهد شد و ما به عنوان كارگزاران جمهوري اسلامي ايران وظيفه داريم توانمندي هاي متخصصان داخلي را به جهانيان معرفي كنيم.

سفير ايران در الجزاير در ادامه با تقدير از سرمايه گذاري گروه سايپا در اين كشور علي رغم وجود برخي مشكلات گفت: تلاش هاي صورت پذيرفته براي راه اندازي كارخانه توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا در الجزاير و نصب تجهيزات خطوط توليد در اين كشور، نشان از عزمي جدي براي ايجاد بازار و رقابت با ساير خودروسازان در اين منطقه دارد و اميدواريم كه به زودي شاهد فعاليت سايپا در الجزاير باشيم.

عامري تاكيد كرد: دولت الجزاير با توجه به توانمندي هاي ايران در حوزه صنعت، تمايل بسياري براي همكاري جهت سرمايه گذاري ما در اين بخش دارد و زمان بر شدن آغاز فعاليت سايپا در اين كشور به هيچ عنوان سياسي نيست.

سفير جمهوري اسلامي ايران در الجزاير از تشكيل كميته مشتركي ميان اين دو كشور براي بررسي مشكلات سايپا خبر داد و گفت: به زودي كميته مشتركي در تهران جهت پيگيري مذاكرات سايپا و شريك تجاري آن تشكيل و به صورت جدي از حقوق اين شركت خودرو ساز حمايت خواهد شد و قطعا با حل مشكلات، گروه سايپا حضور پر رنگي در بازار رقابت الجزاير خواهد داشت.

عامري با اشاره به تلاش دولت الجزاير براي ايجاد رونق اقتصادي و كاهش واردات خودروهاي خارجي افزود: الجزاير به عنوان يكي از بزرگ ترين كشورهاي عربي_آفريقايي داراي موقعيت جغرافيايي بسيار ممتازي است و همجوار بودن با كشورهايي چون تونس، ليبي، نيجر، مالي و مغرب مي تواند بازار خوبي براي آنها ايجاد كند و از آنجايي كه دولت اين كشور برنامه هاي خوبي براي به حركت در آوردن اقتصاد خود به سمت اقتصاد آزاد، اشتغال زايي و مونتاژ خودرو دارد براي سايپا يك فرصت طلايي محسوب مي شود.

برگ برنده نارنجی پوشان در نمایشگاه خودرو شیراز/ سایپا رهام با پلت فرم کاملا ایرانی به میدان آمد

طرح فروش انواع محصولات سایپا از صبح فردا

بازدید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

قائم مقام مديرعامل گروه سايپا: برای تامین قطعات مشکلی نداریم

رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا : باید بین نرخ فروش خودرو و بهای تمام‌شده تناسب ایجاد شود

شعارهای دوپهلو تیشه به ریشه صنعت خودروسازی می زند

جهرودی: اولویت سايپا استفاده از پتانسیل و توان قطعه سازان داخلی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی