پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف جاده ای

۱.۳ درصد آمار کشته های حوادث رانندگی جهان مربوط به ایران است

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران گفت: ۱.۳ درصد آمار کشته های حوادث رانندگی جهان مربوط به ایران است. محمد بخارایی در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان، «ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی» را شعار جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران دانست و گفت: شایسته است برای آرمان های ملی و […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران گفت: ۱.۳ درصد آمار کشته های حوادث رانندگی جهان مربوط به ایران است.

محمد بخارایی در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان، «ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی» را شعار جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران دانست و گفت: شایسته است برای آرمان های ملی و انسانی هم پیمانی داشته باشیم.

وی با اشاره به چالش حوزه حمل و نقل ادامه داد: حمل و نقل بستر توسعه اقتصادی و ایمنی مهم ترین شاخص این حوزه است.

بخارایی عنوان کرد: پدیده شوم سوانح رانندگی هر ساعت از این مرز و بوم مجرم و کشته می گیرد و اگر این مساله را به عنوان یک دغدغه بپذیریم باید عزمی ملی برای آن شکل بگیرد.

وی بالا بردن امید به زندگی در جامعه را وظیفه ذاتی هر دولت، دستگاه اجرایی و خانواده دانست و افزود: 16 هزار و 200 نفر طی سال گذشته در ایران در حوادث رانندگی جان باختند و 320 هزار نفر هم مجروح و معلول شدند.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران 1.3 درصد آمار کشته های حوادث رانندگی جان را مربوط به ایران دانست و عنوان کرد: 30 درصد از متوسط جهانی وضعیت ما وخیم تر است.

وی با اشاره به اینکه سیر تصادفات در حال افزایش است، ادامه داد: آمار تصادفات در سال های 84 تا 95 سیر نزولی داشت اما این آمار در سال های 96 و 97 سیر صعودی پیدا کرده است.

بخارایی عنوان کرد: این باور که آمار تصادفات با توجه به زندگی ماشینی طبیعی است؛ اشتباه است و باید توجه داشت که ایمنی قابل دستیابی و تحقق است.

وی ادامه داد: هدف کشورهای صنعتی رساندن آمار تلفات حوادث رانندگی به صفر است و ما هم در ایران این آرمان را داریم و عقیده داریم که حتی یک کشته هم زیاد است.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران با تاکید بر اینکه هر کدام از ما باید سفیر برای ایمنی باشیم و توسعه همه جانبه فرهنگ ایمنی را ارتقاء دهیم.

بخارایی گفت: جاده ها باید برای متخلفان رانندگی ناامن باشد، باید خودروی های ایمن ساخته شود و تعمیرات وسایل نقلیه و امدادرسانی به حادثه دیده گان ایمن انجام شود. این در حالیست که 50 درصد از مرگ و میر حادثه دیدگان در بیمارستان ها رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه بهبود فرهنگ ایمنی باید همه جانبه باشد، افزود: برای بهبود فرهنگ رانندگی باید جامعه آموزش داده شود اما صدا و سیما و آموزش و پرورش در این زمینه کم کاری می کنند.

بخارایی عنوان کرد: کودکان توان دفاع از خودشان در برابر حوادث رانندگی را ندارند و باید به این سوژه پرداخته شود و تا از رفتارهای خطرناک جلوگیری شود.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران گفت: خلاف های راهنمایی و رانندگی برخی راکبان موتورسیکلت برای جامعه ما به نماد خلاف اجتماعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به وجود دو میلیون راننده حرفه ای و 20 میلیون راننده گواهینامه ای در ایران گفت: رانندگان حرفه ای 50 درصد شبکه برون مو دورن شهری را در اختیار دارند و باید از نظرات و تجارب آنها استفاده بشود.

بخارایی از برگزاری جشنواره رانندگان حرفه ای به صورت استانی و سپس ملی خبر داد و افزود: 24 درصد آسیب پذیران سوانح رانندگی بانوان هستند و باید نقش و نظر آنها در این دغدغه ملی استفاده شود.

وی همچنین گفت: روحانیون هم می توانند در این زمینه تاثیرگذاری زیادی داشته باشند چرا که ایمنی راه ها مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

بخارایی عنوان کرد: تشکیل سمن ها برای کارهای زیربنایی توصیه می شود تا حمل و نقل بدون حادثه داشته باشیم.

منبع: مهر

عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه علت اصلی تصادفات ماه گذشته

راه حل پلیس راهور برای کاهش ترافیک ناشی از تصادفات / الزام انتقال خودروهای خسارت دیده به سمت راست

خسارت افت ماشین چگونه محاسبه می شود؟ تکلیف فرد مقصر در قبال این خسارت چیست؟

عوامل تصادف در سفرهای نوروزی چیست؟/ کاهش ۵ درصدی کشته شدگان تصادفات جاده‌ای نسبت به سال قبل

هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شود/ راه های کاهش تلفات جاده ای

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی