پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی

معاینه فنی خودروهای صفر و هیبرید غیرکارشناسی است

در حالی که خودروهای هیبرید و برقی در کشورهای پیشرفته 60 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند، ایران همچنان به دنبال اصلاح قانون معاینه فنی می گردد! انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به کم‌کاری دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا انتقاد دارد و می گوید: دریافت معاینه فنی بر‌ای خودروهای صفر و هیبریدی غیر کارشناسی است […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

در حالی که خودروهای هیبرید و برقی در کشورهای پیشرفته 60 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند، ایران همچنان به دنبال اصلاح قانون معاینه فنی می گردد! انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به کم‌کاری دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا انتقاد دارد و می گوید: دریافت معاینه فنی بر‌ای خودروهای صفر و هیبریدی غیر کارشناسی است و گاهاَ برای کسب درآمد و سود بیشتر انجام می‌شود.

رسول خضری در خصوص تاثیر کاهش سن معاینه فنی وسایل نقلیه بر کاهش آلودگی هوا گفت: نظارت بر معاینه فنی خوردو در کاهش آلودگی موثر است اما موضوع آلودگی هوا بسیار پیچیده بوده و در کاهش یا افزایش آن بیش از 15 وزارت خانه، سازمان و دستگاه دخیل هستند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: دریافت معاینه فنی بر‌ای خودروهای صفر غیر کارشناسی  است و  گاهاَ برای کسب درآمد و سود بیشتر انجام می‌شود. شدت نظارت و کنترل بجای تاکید بر خودروهای برقی، هیبریدی و صفر بهتر است بر ماشین های کارکرده و فرسوده متمرکز باشد.

وی با اشاره به عوامل موثر بر آلودگی هوا گفت: نوع موتور و سوخت مصرفی خودروها در کاهش آلودگی هوا  بسیار مهم است و مهم تر از آن بحث تبدیل ماشینهای سوخت فسیلی به ماشین های هیبریدی، در کشورهای پیشرفته بیشتر از خودروهای هیبریدی استفاده می کنند و قطعا تا ده سال آینده بیش از 60  درصد وسایل نقلیه هیبریدی و برقی خواهند بود.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: در کشور ما زمینه سازی های لازم برای استفاده انبوه از خودروهای هیبریدی انجام نشده است، ما در طرح های استفاده از موتورسیکلت های هیبریدی نیز ناموفق بوده ایم‏‏ چرا که در کشور اراده ای برای اجرای این نوع کارها را نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی تصریح کرد: باید ناوگان حمل و نقل عمومی را در کشور توسعه دهیم‏‏. وسایل نقلیه عمومی سالم، ایمن و به روز کمترین آلودگی را در کلان شهرها ایجاد می کنند.  بدون شک یکی از منابع آلودگی در تهران فرسوده و نامناسب بودن ناوگان حمل و نقل عمومی است.

منبع: خانه ملت

ممنوعیت تردد اتوبوس های دودزا و فاقد معاینه فنی از مهر ماه

مردودی 55 درصدی خودروهای متقاضی معاینه فنی برتر

خبری از تخفیف 20 درصدی هزینه طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی برتر نیست

سرویس دهی 2 مرکز معاینه فنی خودرو 24 ساعته شد

آغاز به کار اولین مرکز معاینه فنی سیار تهران

روند صدور گواهی معاینه فنی باید تغییر کند/ جریمه نداشتن معاینه فنی در سال 97 چقدر است؟

سامانه معاینه فنی سیار چه ویژگی هایی دارد؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی