پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

تمایل خریداران به خودرو های داخلی است تا خارجی/افزایش قیمت دشمن قدرت خرید مردم

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو معتقد است با اینکه سامانه ثبت سفارش خودرو بسته است و خودرو خارجی به اندازه کافی در بازار وجود دارد اما به دلیل گران شدن این خودروها عملا تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم تمایل برای خودرو های داخلی بیشتر است. به گزارش […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو معتقد است با اینکه سامانه ثبت سفارش خودرو بسته است و خودرو خارجی به اندازه کافی در بازار وجود دارد اما به دلیل گران شدن این خودروها عملا تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم تمایل برای خودرو های داخلی بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

بازار خودرو در هفته های اخیر در بدترین شرایط خود به سر می برد و در حالی که افزایش قیمت ها بی رویه ادامه دارد اما تکلیف مشخص نیست و معلوم نیست که این قیمت ها باقی خواهند ماند و یا به گفته برخی فعالان بازار حباب قیمتی است و روند کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود.

در واقع در بازار خودرو یک سردرگمی وجود دارد اما به هر حال خریداران واقعی خودرو خرید انجام می دهند و با اینکه حجم معاملات شاید کم شده باشد اما با همین قیمت ها هم فروش وجود دارد اما در بازار خودروهای خارجی اوضاع کمی متفاوت است و با بسته شدن سایت ثبت سفارش بدلیل تخلفات متعدد خودروها به یکباره گران شده اند و تقضا در این بازار به شدت کاهش یافته و حتی می توان گفت به نوعی فروش خودرو خارجی متوقف است.

سعید مؤتمنی  در مورد تقاضا برای خودروهای خارجی در بازار گفت: بعد از اینکه نهادهای نظارتی، بازرسی‌ها را تشدید کردند، قیمت خودروهای خارجی نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافت.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ و فروشندگان خودرو افزود: اگرچه واردات خودرو به کشور متوقف شده، اما به دلیل گرانی،  تقاضا برای خرید خودروی خارجی وجود ندارد، در حالی که خودرو به اندازه کافی در بازار موجود است.  خرید و فروش خودروی خارجی  به دلیل گرانی،  تقریبا به صفر رسیده است.

 

رئس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو اظهار داشت: به عنوان مثال قیمت خودرو سانتافه حدود یک ماه پیش به  600 میلیون تومان رسیده بود، اما با کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر قیمت این خودرو اکنون به حدود 480 تا 500 میلیون تومان کاهش یافته است این در شرایطی است که این خودرو در سال گذشته حدود 220 میلیون تومان بود.

 

وی اظهار داشت:  در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی هم افزایش و قدرت خرید مردم کاهش یافته است، بنابراین با پولی که در اختیار دارند، بیشتر اقدام به خرید خودروهای داخلی می‌کنند.

خودروسازان برزیلی در بازار خودروهای تجاری ایران حاضر می شوند

اخلالگران بازار خودرو به دستگاه قضایی معرفی می شوند

نقدینگی سرگردان دلیل بر هم خوردن بازار خودرو

ایجاد بازار رانتی دلیل اصلی اختلاف قیمت در بازار خودرو است

معاون وزیر صنعت: تا پایان سال بازار خودرو از منظر تولید تامین خواهد شد

راهکارهای کنترل بازار خودرو / از اختصاص “IP” برای خریدار تا ممانعت از فروش کارتکسی

12 درصد بازار خودرو در چنگ چینی ها / رشد 17 درصدی تولید خودرو در سال گذشته

بیکاری 15 هزار نفر در پی آشفتگی بازار خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی