پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آفرود رودهن

دومین مسابقه آفرود در مرداد ماه به میزبانی رودهن برگزار شد

تکنیک و تعلیق به جای قدرت به نقل از مجله تخت گاز دومین مسابقه دو دیفرانسیل در مرداد ماه بعد از مسابقه شمشک، در رودهن برگزار شد. رودهن که قبلا هم چند باری میزبان برگزاری مسابقات آفرود بوده است، این بار هم آماده بود تا پیکار 28 شرکت کننده از تهران، اراک، لاهیجان، ساری، قزوین […]

javankhodro
چهارشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

تکنیک و تعلیق به جای قدرت

به نقل از مجله تخت گاز

دومین مسابقه دو دیفرانسیل در مرداد ماه بعد از مسابقه شمشک، در رودهن برگزار شد. رودهن که قبلا هم چند باری میزبان برگزاری مسابقات آفرود بوده است، این بار هم آماده بود تا پیکار 28 شرکت کننده از تهران، اراک، لاهیجان، ساری، قزوین و البرز را میزبانی کند. مسیر مسابقه با رویکردی جدید طراحی شده بود. در طراحی مسیر سعی شده بود سرعت از مسابقه حذف شود و به جای آن تکنینک رانندگی و مهارت استفاده از قابلیت های خودرو جایگزین شود. مسیر مسابقه مسیری سخت و دشوار بود که به دلیل ناهمواری های بسیارش، شرکت کنندگان باید در فرمان دهی به خودرو دقت می کردند. ضمنا استفاده بیش از حد از نیروی موتور نیز می توانست موجب بروز برخورد با موانع طبیعی مسیر شود.

کل مسیر حدود 1200 متر طول داشت و درست بعد از خط استارت یک چاله آب انتظار آفرودرها را می کشید. 70 متر جلوتر رمپ و چاله آب دیگری بود که عبور از آن کمی دشوار تر به نظر می رسید. هر چند در اامه مسیر هم موانع دیگری بودند که کار را سخت تر می کردند. یکی از سخت ترین نقاط عبور از بخشی بود که پوشش سنگی صیغلی داشت و لغزندگی آن باعث شده بود آفودرها دقت بیشتری در عبور از آن نقطه داشته باشند. در واقع به دلیل سطح ناهموار مسیر، آن دست از خودروهایی که سیستم تعلیق بهتری داشتند، می توانستند سربلند از مسیر بیرون بیایند. در واقع با توجه به تغییرات و روندی که در انتخاب مسیرهای مسابقات در دو سال اخیر روی داده است، به نظر می رسد خودروهایی که سیستم تعلیق توان مندی داشته باشند خواهند توانست بر خودروهای پر قدرت از نظر قوای محرکه غلبه کنند. از این رو انتخاب و طراحی سیستم تعلیق مناسب و البته استفاده از لاستیک های تخصصی در مسیرهای مختلف، می تواند چسبندگی مورد نیاز را برای عبور از ناهمواری ها فراهم کند.

در این مسابقه نوع امتیاز دهی به شرکت کنندگان به این گونه بود که هر فرد 200 امتیاز در ابتدای کار در حسابش داشت. اما بعد از استارت خطاهای آن فرد در طول مسیر از این 200 امتیاز کسر می شد و در مجموع زمان طی مسیر او و امتیازات باقی مانده بعد از کم کردن خطالا از امتیاز اصلی، ملاکی بود برای انتخاب نفرات برتر. در پایان مسابقه نیز به سکونشینان هر کلاس جوایز نقدی اهدا شد و از نفرات چهارم و پنجم هم با تقدیر به عمل آمد.

نفرات برتر مسابقه به شرح زیر بودند:

کلاس 4 سیلندر: 1- علی رضا نعمتی 2- حافظ عاشقی3-حامد مرادیان

کلاس 6 سیلندر: 1- حسن بلوچیان2-ماکان معصومی3-علی حیدری

کلاس 8 سیلندر: 1- مسعود عسکری 2- محمدرضا محرابی3- محمدصادق ولایتی

آفرود رودهن آفرود رودهن آفرود رودهن آفرود رودهن آفرود رودهن آفرود رودهن آفرود رودهن آفرود رودهن آفرود رودهن

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • Amirali | 07/03/1396 در 14:01

    به نظر من اين بهترين مسابقه بود با ماشين هاي 4سيلدر 6سيلندرو 8سيلند
    باتشكر از شما

کیوسک مطبوعاتی