پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقف تولید سه خودروی چینی

سهم چین در بازار خودرو ایران افزایش می یابد

با خروج آمریکا از برجام و ادامه نیافتن همکاری های خودروسازان ایرانی با فرانسوی ها و خروج آنها از بازار ایران به نظر می رسد خودروهای چینی که در برخی از مدل ها با استقبال مواجه شدند سهم بیشتری از بازار ایران را به خود اختصاص خواهند داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

با خروج آمریکا از برجام و ادامه نیافتن همکاری های خودروسازان ایرانی با فرانسوی ها و خروج آنها از بازار ایران به نظر می رسد خودروهای چینی که در برخی از مدل ها با استقبال مواجه شدند سهم بیشتری از بازار ایران را به خود اختصاص خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پس از خروج آمریکا از برجام و فشار بر روی سایر کشور ها برای عدم همکاری های بین المللی با ایران شرکت ها خارجی یکی یکی از ایران خارج شدند که از جمله مهمترین آنهاپژو و رنو بودند که در سال گذشته قرارداد خودرویی با طرف ایرانی منعقد کردند. بازار ایران برای این دو برند فرانسوی مطلوب بود و سهم آنها در بازار ایران بین 38 تا 40 درصد تخمین زده می شد که به نوعی بزرگترین بازار خاورمیانه برای آنها بود اما به هر حال آنها ترحیج دادن در این موقعیت از بازار ایران خارج شوند.

از طرفی صنعت خودروسازی چین که در دهه اخیر با پیشرفت چشم گیری همراه بوده سهم 12 درصدی در بازار ایران را دارد و برخی خودروهای چینی مانند برلیانس و H30 CROSS از سوی شرکت های داخلی به بازار عرضه می شوند.

ادامه این روند به نظر می رسد جا پای چینی ها را در بازار ایران محکم تر خواهد کرد و بعید نیست تا خودروهای چینی تا چند سال آینده نیمی از بازار ایران را مال خود کنند.

البلته گسترش همکاری های اقتصادی ایران و چین نباید منجر به واردات هر خودرو چینی به بازار ایران شود هر چند برندهای نامطلوب و غیر معتبر از سوی بازار پس زده می شوند اما عدم موفقیت در همکاری با اروپایی ها نباید ما را مجبور به همکاری همه جانبه و کورکورانه با چینی ها کند.

با این تفاسیر به نظر می رسد صنعت خودروی چین که با سرعت در حال پیشرفت است بازار خودرو ایران را جدی خواهد گرفت و می تواند با تنوع محصول باکیفیت سهم عمده ای در بازار ایران داشته باشد.

خودروسازان برزیلی در بازار خودروهای تجاری ایران حاضر می شوند

اخلالگران بازار خودرو به دستگاه قضایی معرفی می شوند

نقدینگی سرگردان دلیل بر هم خوردن بازار خودرو

ایجاد بازار رانتی دلیل اصلی اختلاف قیمت در بازار خودرو است

معاون وزیر صنعت: تا پایان سال بازار خودرو از منظر تولید تامین خواهد شد

راهکارهای کنترل بازار خودرو / از اختصاص “IP” برای خریدار تا ممانعت از فروش کارتکسی

12 درصد بازار خودرو در چنگ چینی ها / رشد 17 درصدی تولید خودرو در سال گذشته

بیکاری 15 هزار نفر در پی آشفتگی بازار خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی