پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

شرایط ایران در موضوع بنزین همانند گذشته نیست / جلوگیری از افزایش قیمت و سهمیه بندی با کاهش مصرف

سخنگو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر کمبود بنزین در کشور، گفت: اگر بحث افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین مطرح بود باید تمام کشور را ملتهب می کرد و این نگرانی برای همه ایجاد می شد، در حالی که تنها عده ای با ایجاد شایعه در شمال […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

سخنگو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر کمبود بنزین در کشور، گفت: اگر بحث افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین مطرح بود باید تمام کشور را ملتهب می کرد و این نگرانی برای همه ایجاد می شد، در حالی که تنها عده ای با ایجاد شایعه در شمال کشور برای چند ساعت صف های طولانی در جایگاه های سوخت ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

اسدالله قره خانی اظهارداشت : این موضوع با برخی شایعات مبنی بر اینکه کمبود بنزین در کشور وجود دارد، همزمان شد، بنابراین ازدحام در جایگاه های سوخت در مناطق شمالی بیشتر شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرایط کنونی ایران در موضوع بنزین همانند گذشته نیست، یادآور شد: در تحریم قبلی ایران به واردات بنزین نیاز داشت و نگرانی هایی در این زمینه ایجاد شده بود، لذا  همین موضوع سبب شد که سنای آمریکا ایران را تحریم بنزینی کند چون اطمینان داشت تولیدات ایران پایین و تقاضا بالا است و می تواند تنش های اجتماعی ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدات بنزین وضعیت مناسبی دارد و می تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد، افزود: تا پایان سال جاری نیز 12 میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولیدات کشور اضافه می شود، لذا میزان نگرانی با همین میزان مصرف به صفر می رسد.

قره خانی ادامه داد: اگر مردم مصرف خود را افزایش دهند و این افزایش معنادار باشد، با توجه به قیمت بنزین وزارت نفت باید تصمیمی اتخاذ کند چراکه در آن صورت تولیدات داخلی تکافو نکرده و باید از خارج وارد شود.

وی با بیان اینکه  در صورت واردات قیمت بنزین گران تر بوده و هزینه های حمل و نقل در زمان تحریم ها افزایش می یابد، اظهار داشت: مردم با صرفه جویی در مصرف می توانند میزان مصرف سوخت را مدیریت کنند تا سهمیه بندی و افزایش قیمت رخ ندهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با مصرف کنونی سوخت مردم نگران کمبود بنزین نباشند و اگر در موج دوم سفرهای تابستانی نیز سقف مصرف را رعایت کنند، سهمیه بندی رخ نمی دهد.

منبع: خانه ملت

صرف بنزین به سه میلیارد لیتر رسید

از شایعه تا واقعیت کمبود بنزین و افزایش قیمت / مشکل فقط یک نقص فنی بود

مسیر گران شدن بنزین با افزایش مصرف سوخت هموار می شود

کاهش تولید بنزین سوپر در پالایشگاه های کشور

ایران در رتبه دوم ارزانترین قیمت بنزین در جهان

رکوردشکنی چندباره مصرف بنزین در تابستان / مشکلی بابت تامین سوخت در جایگاه ها وجود ندارد

قیمت بنزین افزایش می یابد؟

دو نرخی شدن بنزین در انتظار جواب مثبت بهارستان!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی