پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سردار رحیمی

جریمه های میلیونی تقسیط می شوند /کاهش 10 درصدی میزان تصادفات منجر به فوت در 4 ماهه نخست سال جاری

سردار رحیمی گفت: در اجرای این طرح جریمه ها بخشیده نمی‌شود و فقط طی توافقی با راننده، جریمه تقسیط می‌شود.در 4ماهه امسال، 10 درصد از میزان تصادفات منجر به فوت کاهش پیدا کرده است و 12 درصد هم از تعداد مجروحان تصادفات کاسته شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سردار حسین رحیمی […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

سردار رحیمی گفت: در اجرای این طرح جریمه ها بخشیده نمی‌شود و فقط طی توافقی با راننده، جریمه تقسیط می‌شود.در 4ماهه امسال، 10 درصد از میزان تصادفات منجر به فوت کاهش پیدا کرده است و 12 درصد هم از تعداد مجروحان تصادفات کاسته شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سنجش اثر بخشی طرح ترافیک تهران، بررسی عملکرد سرویس مدارس، روش‌های ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات و جلوگیری از ایجاد معلولیت، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه با دانشگاه بهزیستی و توانبخشی به آنها سپرده می‌شود.

وی گفت: بسیاری از مردم درست رانندگی نمی‌کنند و به نظر بنده عنصر راننده و عوامل انسانی یکی از دلایل مهم در تصادفات رانندگی است که باید با نگاه علمی موارد کاهش تصادفات را بررسی کنیم.ما مبالغ زیادی را صرف تصادفات و معلولان در کشور می‌کنیم که باید بتوانیم با نگاه علمی این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: خودروهایی که پلاکشان توسط راننده دستکاری می‌شود، دادگاه می‌تواند راننده خودرو را از 6 ماه تا 2 سال به حبس محکوم کند

سردار رحیمی گفت: ما 20 نوع تخلف حادثه ساز داریم و طی امسال 12 درصد افزایش برخورد با این تخلفات داشتیم و اغلب این تخلفات نمره منفی دارد.با موتورسیکلت‌های سنگین و افرادی که با این موتورسیکلت‌ها در بزرگراه‌های شرق و غرب تهران اقدام به تخلف می‌کنند، به شدت برخورد می‌شود.

سردار رحیمی تصریح کرد:در 4ماهه امسال، 10 درصد از میزان تصادفات منجر به فوت کاهش پیدا کرده است و 12 درصد هم از تعداد مجروحان تصادفات کاسته شده است.

وی گفت: بر اساس آمار حدود 15 هزار خودرو و 20 هزار موتورسیکلت دارای جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها هستند که تصمیم گرفتیم با گرفتن برخی تعهدات ، صاحبان این وسایل نقلیه بتوانند خودرو و یا موتور سیکلت خود را از توقیف خارج کنند و این طرح در دهه ولایت از یکم تا 8 شهریور انجام می‌شود .

سردار رحیمی تصریح کرد: جریمه این وسائل نقلیه توقیفی اغلب از طریق دوربین‌ها ثبت شده است و جریمه‌ها دستی نبوده است و صاحبان آن‌ها هم به پلیس مراجعه و اعتراض نکرده اند. در اجرای این طرح جریمه ها بخشیده نمی‌شود و فقط طی توافقی با راننده، جریمه تقسیط می‌شود.

وی در رابطه خسارات ایجاد شده برای خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها گفت: تمام پارکینگ ها به راننده ها رسید می‌دهند و اگر در زمان توقیف خودرو خسارتی به وسیله نقلیه وارد شود، صاحب پارکینگ باید خسارت را پرداخت کند.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: 10 مرکز رسیدگی به اعتراضات جریمه ها در تهران وجود دارد و حتی به جریمه هایی که از طریق دوربین ثبت می شود هم رسیدگی می شود.

برنامه پلیس راهور برای کنترل ترافیک هنگام قطعی برق

راه حل پلیس راهور برای کاهش ترافیک ناشی از تصادفات / الزام انتقال خودروهای خسارت دیده به سمت راست

طرح برخورد با خودروهای دودزا در دستور کار پلیس راهور

گزارشی از عملکرد پلیس راهور در چند ماه اخیر

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

پلیس راهور :از تردد در خیابان های اطراف مجلس خودداری کنید

وضعیت ناوگان خودرویی پلیس راهور

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی