پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاندارد

کیفیت خودرو های چینی مناسب است /اجازه ورود برخی قطعات را نداریم

رئئیس سازمان استاندارد گفت:برای نظارت بر تولیدات قطعات یدکی خودروهای داخلی،اجازه ورود به خیلی از قطعات را نداریم. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ نیره پبروزبخت رییس  سازمان استاندارد در نشست خبری   با اصحاب رسانه که در رادیو گفتگو برگزار شد،اظهار کرد:وظایف عمده ابلاغ شده به سازمان استاندارد بر  اساس قانون قبلی 8 مورد […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

رئئیس سازمان استاندارد گفت:برای نظارت بر تولیدات قطعات یدکی خودروهای داخلی،اجازه ورود به خیلی از قطعات را نداریم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

نیره پبروزبخت رییس  سازمان استاندارد در نشست خبری   با اصحاب رسانه که در رادیو گفتگو برگزار شد،اظهار کرد:وظایف عمده ابلاغ شده به سازمان استاندارد بر  اساس قانون قبلی 8 مورد بود که دست این نهاد را برای دخالت در سنجش سلامت مردم کوتاه کرده بود.

وی افزود:در سال 97 با تدوین قانون جدید جدیت خود را برای حضور در کلیه زمینه ها افزایش دادیم، علت اصلی تغییر این قانون، بروزرسانی نظارت ها  طبق  قوانین کشور‌های دیگر است چرا  که از آن‌ها بسیار عقب هستیم.

رییس سازمان استاندارد تصریح کرد: در گذشته اگر استاندارد‌ها اجباری نبود نمی‌توانستیم ورود کنیم. اما در قانون جدید پوشش نظارتی بر کیفیت به همه محصولات قید شده است.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی از ابتدای امسال سرلوحه کار ماقرار گرفته است و تدوین آیین نامه این بخش با سه اولویت به اتمام رسیده است.

پیروزبخت ابراز کرد: سیاست‌های ما بر 3 اصل تغییر قوانین، نام گذاری این سال و همچنین بحران اقتصادی پایه گذاری شده است.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت کالا‌های ایرانی در واحد‌های تولیدی گفت: بیشتر نقش مشاور خواهیم داشت تا جزایی، دیگر نباید نقش پلیس را برای واحد‌های تولیدی بازی کنیم.

پیروزبخت افزود: این روند را از صنایع کوچک و متوسط شروع می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به این امر آموزش دهیم.

رییس سازمان استاندارد بیان کرد: از ابتدای شهریور این قانون را برای اجرا در دست خواهیم داشت و  باید به اس ام‌ای کشور‌های دیگر برسیم.

پیروزبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور ناظران قضایی در امر بازرسی این سازمان گفت: حکم قضایی برای پلمپ از سوی سازمان قضایی صادر می‌شود، اما بازرسان از سازمان استاندارد این موارد را پیگیری می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی نظارت سازمان استاندارد بر واردات خودروهای چینی،گفت:این نظارت بر همه اجناس وارداتی از جمله خودروها اعمال می شود  اما در صنعت خودرو ،چین به لحاظ کیفیتی وضعیت بهتری دارد.
وی افزود: سازمان استاندارد جدیدا به تست و تایید در مبدا مجهز شده و معتقدیم باید قبل از ورود میزان کیفیت ها سنجیده بعد خریداری شود.

رییس سازمان استاندارد گفت: دراجرای  ضوابط هایمان جدی هستیم  و حتی با برترین کشورهای در صنعت تولیدات نیز با فیلتر قوی و محکمی برخورد

می کنیم، به طور مثال کشوری نظیر نیوزلند که بهترین تولید کننده لبنیات هست از تست های ما نمره مردودی گرفت و واردات اجناسش  لغو و بازپس فرستاده شد.

وی  در پایان افزود: نظارت سازمان استاندارد محدود است به طور مثال برای نظارت بر تولیدات قطعات یدکی خودروهای داخلی، ما اجازه ورود به خیلی از قطعات را نداریم اما مشاوران و بازرسان ما در این زمینه به سازمان های نظارتی مشاوره می دهند باید قانون استاندارد وسیع تر و جامع شود.

وسایل نقلیه با لامپ های قوی غیراستاندارد توقیف می شوند

خدمات دهی مطابق استانداردهای رنو فرانسه/ گفت و گو جوان خودرو با معاون خدمات پس از فروش نگین خودرو

8 خودرو از سازمان استاندارد نمره قبولی نگرفتند / سه خودرو جدید وارد بازار شد

اجرای فاز دوم استانداردهای 85 گانه خودرو در هاله از ابهام

۱۶ خودرو موفق به رعایت استانداردهای جدید شدند

استاندارد لازم در وانت های تولیدی زامیاد رعایت می شود

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی