پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه

مشکل تامین قطعات تا ماه آینده رفع می شود

محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح آخرین وضعیت صنعت خودروسازی کشورگفت :تعداد خودروهای دارای نقص قطعات و مانده در کف کارخانه، بین 30 تا 32 هزار دستگاه است که خودروسازان در تلاشند با تغییر منبع تامین آنها، قطعات را تهیه کنند؛ حتی این شرکت ها تلاش می کنند […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح آخرین وضعیت صنعت خودروسازی کشورگفت :تعداد خودروهای دارای نقص قطعات و مانده در کف کارخانه، بین 30 تا 32 هزار دستگاه است که خودروسازان در تلاشند با تغییر منبع تامین آنها، قطعات را تهیه کنند؛ حتی این شرکت ها تلاش می کنند تامین مالی را برای شرکت های خارجی مربوطه از مسیرهای دیگری انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

مطابق برنامه ای که خودروسازان به وزارت صنعت داده اند، از اواسط شهریور شاهد تکمیل خودروها و تولید بدون کسری قطعه خواهیم بود.

وی افزود: قطعه سازان معتقدند ارز مورد نیاز آنها که حدود 4 تا 5 میلیارد دلار برای تولید خودرو تا پایان سال برآورد می شود، به اندازه کافی تامین نشده و با آغاز دور تازه تحریم ها، در این زمینه فرصت سوزی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت  اظهار داشت: حداکثر ارز مورد نیاز تولید خودروهای سواری بین 5/2 تا سه میلیارد دلار است. پارسال متوسط ارزبری خودروها با شمارگان تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه 2200 دلار بود که در مجموع 5/3 میلیارد دلار ارزبری داشت. بر این اساس، ارز مورد نیاز امسال قطعه سازان به شمارگان تولید بستگی دارد.

صالحی نیا ادامه داد: اکنون تامین ارز قطعه سازان به حدود 1/1 میلیارد دلار رسیده که عدد بدی نیست و با همه تلاش شرکت ها، وزارت صنعت و بانک مرکزی همین مقدار مقدور شده است؛ با همین رقم نیز جای نگرانی وجود ندارد.

البته باید گفت شرکت های داخلی به منابع دیگری نیز برای تامین قطعات مورد نیاز دست یافته اند که هرچند این روش ها هزینه های آنان را تا 12 درصد افزایش داده اما محدودیت انتقال پول را رفع کرده است.

وی در خصوص جایگزینی 25 هزار دستگاه خودروی تجاری فرسوده گفت: به نظر می رسد طرح جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده نتواند مطابق برنامه ریزی ها به پیش برود. به زودی ثبت نام فروش خودروهای تجاری یاد شده در سامانه ای که به همین منظور از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی شده، آغاز می شود و امید می رود در عمل نوسازی ناوگان فرسوده تجاری کشور با عقد قرارداد با مشتریان، از حدود یک ماه آینده کلید بخورد.

وی  تاکید کرد: امسال نمی توانیم به تولید تعداد خودروهای تجاری وعده داده شده عمل کنیم و پیش بینی می شود 20 تا 25 هزار دستگاه خودروی تجاری جایگزین شود.

پیش از این «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود برای امسال جایگزینی 60 هزار دستگاه خودروی تجاری در برنامه است.

منبع: ایرنا

دستورالعمل رئیس گمرک برای تسهیل خروج کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی و قطعه سازان

وزیر صنعت : قطعه سازان ارز درخواستی خود را تغییر دهند/تخصیص یورو محدودیت دارد

جولان قطعات چینی و هندی با نام ایرانی در کشور /نقدینگی قطعه سازان برای واردات مواد اولیه کم است

تنها یک چهارم ارز مورد نیاز قطعه سازان تامین شده / قطعه سازان همچنان منتظر تصمیم بانک مرکزی

جهرودی: اولویت سايپا استفاده از پتانسیل و توان قطعه سازان داخلی است

حمایت سایپا از قطعه سازان با هدف خودکفایی در تولید قطعات

قطعه سازان در انتظار دریافت ارز 4هزار و 200 تومانی

در نشست هم اندیشی قطعه سازان خودرو مطرح شد/ 7 راهبرد قطعه سازان برای خروج از بحران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی