پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

اما و اگر های تامین قطعات و قیمت خودرو

با وجود اینکه به گفته مسئولان مشکل تامین قطعات تا شهریور ماه حل خواهد شد اما به نظر می رسد راهکارهای ارائه شده برای حل موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت  خودرو خواهد شد و بعید نیز موج جدید از التهاب بازار خودرو را شاهد باشیم. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ با […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

با وجود اینکه به گفته مسئولان مشکل تامین قطعات تا شهریور ماه حل خواهد شد اما به نظر می رسد راهکارهای ارائه شده برای حل موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت  خودرو خواهد شد و بعید نیز موج جدید از التهاب بازار خودرو را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

با آغاز تحریم های یک جانبه از سوی آمریکا علیه صنعت خودرو ایران به نظر می رسد چالش ها بیشتر خواهد شد. شنیده ها از مسئولان حاکی از ان است که 30 تا 50 هزار خودرو تولیدی به دلیل نقص قطعات در پارکینگ ها متوقف شدند البته معاون وزیر صنعت گفته که تا اواسط شهریور این مشکل حل خواهد شد.

این رفع نقص احتمالا از طریق دور زدن تحریم ها و تامین منابع شرکت های خارجی اتفاق خواهد افتاد که در نتیجه بر روی قیمت تمام شده و هزینه تولید اثرگذار خواهد بود.

این یعنی باید شاهد موج جدیدی از افزایش قیمت این بار در قیمت کارخانه باشیم نکته ای که معاون صنایع وزارت صنعت هم اشاره کرده و به گفته وی هزینه تولید 12 درصد افزایش خواهد داشت اما از طرفی شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت ها مجدد سکوت کرده است.

از آنجایی که بازار خودرو هنوز به ثبات نرسیده و با هر تکانه و جو روانی قیمت ها تغییر می کند با افزایش قیمت کارخانه خودرو، قیمت بازار نیز افزایش می یابد و نکته اساسی اینکه حضور پرشور دلالان در بازار خودرو پررنگ تر خواهد شد و مصرف کننده واقعی طبق معمول ضرر خواهد کرد.

فارق از ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات تولید به نظر می رسد مسئولان باید یه فکر اساسی برای توزیع نیز بکنند چرا که بازار خودرو بیش از هر زمان دیگر تلاطم دارد و بیش از هر زمان دیگر دلالان تعادل بازار را برهم زده اند.

دلیل اختلاف قیمت 75 درصدی کارخانه تا بازار خودروهای داخلی چیست؟

سهم چین در بازار خودرو ایران افزایش می یابد

خودروسازان برزیلی در بازار خودروهای تجاری ایران حاضر می شوند

اخلالگران بازار خودرو به دستگاه قضایی معرفی می شوند

نقدینگی سرگردان دلیل بر هم خوردن بازار خودرو

ایجاد بازار رانتی دلیل اصلی اختلاف قیمت در بازار خودرو است

معاون وزیر صنعت: تا پایان سال بازار خودرو از منظر تولید تامین خواهد شد

راهکارهای کنترل بازار خودرو / از اختصاص “IP” برای خریدار تا ممانعت از فروش کارتکسی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی