پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد ماستنگ کبرا جت (7)

سورپرایز جدید فورد برای طرفدارنش / ماستنگ کبرا جت رونمایی شد

هفته گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه فورد قصد دارد یک خودرو جدید، که هیچ کس نمی داند چیست را معرفی کند، که همین گونه هم شد. سورپرایز کمپانی فورد برای طرفداران،ماستنگ کبرا جت بود. این نمونه به مناسبت تولد 50 سالگی نمونه کبرا جت معرفی شده است. ماستنگ کبرا جت خودرو مخصوص مسابقات […]

ارشیا
جمعه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

هفته گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه فورد قصد دارد یک خودرو جدید، که هیچ کس نمی داند چیست را معرفی کند، که همین گونه هم شد. سورپرایز کمپانی فورد برای طرفداران،ماستنگ کبرا جت بود. این نمونه به مناسبت تولد 50 سالگی نمونه کبرا جت معرفی شده است. ماستنگ کبرا جت خودرو مخصوص مسابقات درگ است که به گفته فورد نمونه جدید از این مدل قادر خواهد بود تایم 8.5 ثانیه ای در پیست درگ ثبت کند!.

فورد ماستنگ کبرا جت (2)

این یعنی ماستنگ کبرا جت جدید از داج دیمن هم سریع تر خواهد بود. تا قبل از این داج دیمن با تایم 9.64 سریع ترین خودرو آمریکایی شهری در پیست درگ بود. اما متاسفانه نمونه کبرا جت اجازه تردد در شهر را نخواهد داشت. کمپانی فورد امسال چندین نمونه از ماستنگ را تاکنون معرفی کرده است. از معرفی ماستنگ مسابقه ای نسکار تا بولیت و هم اکنون کبرا جت.

فورد ماستنگ کبرا جت (3)

ماستنگ کبرا جت 2018 از یک موتور 5.2 لیتری با سوپرشارژ 3 لیتری بهره می برد. این موتور، برپایه موتور 5 لیتری کایوتی فورد ساخته شده است اما با قدرت و حجم بیشتر. کمپانی فورد هنوز اطلاعات دقیقی از قدرت موتور منتشر نکرده است اما بنابر حدس و گمان، این نمونه بیش از 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

فورد ماستنگ کبرا جت (5)

هم چنین تایم ثبت شده برای ماستنگ کبرا جت در تست های کمپانی فورد در مسیر 400 متر، 8.5 ثانیه با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت بوده است.

فورد ماستنگ کبرا جت (6)

از دیگر تغییرات انجام شده در این نمونه می توان به کویل اوور های two-way تنظیم شونده، سیستم ترمز مخصوص و زیربندی 4link با آنتی رول بار و panhard bar اشاره کرد. برای پاس کردن تست های سازمان مسابقات درگ آمریکا (NHRA) از یک رول کیج مخصوص و صندلی های درگ استفاده شده است. از این مدل تنها 68 دستگاه تولید خواهد شد و هر نمونه 130 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

فورد ماستنگ کبرا جت (1)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

فورد ماستنگ بولیت رقیب سوپر کار ها می شود

ماستنگ 2019 برای مسابقات نسکار آماده می شود

استراتژی جدید فورد برای محصولات خود / پلت فرم کمتر, سود بیشتر

1 از 50 / شلبی GT350H مدل 1966 به ارزش 220 هزار دلار!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی