پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلودگی ترافیک

کاهش آلودگی و حذف ترافیک با عوارض جدید

گروهی از کارشناسان دانشگاه کلن و نیویورک برای مدیریت ترافیک طرحی ارائه کردند که براساس آن شهروندان در قبال رانندگی عوارض پرداخت کنند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ به دلیل اهمیت کاهش آلودگی هوا اقتصاددانان؛ پیتر کرمتون و اکسل اوکنفلز از دانشگاه کلن و ریچارد گدس از دانشگاه کرنل طرحی مفهومی ارائه کردند […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

گروهی از کارشناسان دانشگاه کلن و نیویورک برای مدیریت ترافیک طرحی ارائه کردند که براساس آن شهروندان در قبال رانندگی عوارض پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

به دلیل اهمیت کاهش آلودگی هوا اقتصاددانان؛ پیتر کرمتون و اکسل اوکنفلز از دانشگاه کلن و ریچارد گدس از دانشگاه کرنل طرحی مفهومی ارائه کردند که در آن رانندگان مجبورند هزینه‌ای برای استفاده از جاده‌ها پرداخت کنند.

محققان معتقدند این روش در پیشگیری از ترافیک و حفاظت از محیط زیست کمک‌کننده خواهد بود. البته میزان این عوارض به نوع خودرو و میزان انتشار گاز اگزوز خودرو بستگی دارد و در نتیجه به بهبود جریان ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

ترافیک نه تنها آزاردهنده و وقت‌گیر است، بلکه هزینه‌های مرتبط با آن نیز بالا است. در آلمان آسیب‌های اقتصادی ناشی از جاده‌های درهم فشرده در سال 2017 حدود 80 میلیارد یورو بود.

اوکنفلز اظهار کرد: در حال حاضر، کاربران جاده‌ای که باعث ترافیک و آلودگی هوا می‌شوند به اندازه دیگر کاربران عوارض پرداخت می‌کنند که این روش غیرمنصفانه است.

کرامتون اظهار کرد: پرداخت چنین عوارضی موجب کاهش ترافیک جاده‌ها خواهد شد و اگر این هزینه با حجم ترافیک و وضعیت جاده در زمان واقعی منطبق باشد در نتیجه افراد مسیر و وسیله نقلیه مناسبی  برای جابجایی انتخاب خواهند کرد.

این روش باعث کاهش بار بر روی شریان‌های اصلی ترافیک، بهبود جریان ترافیک و کاهش انتشار CO2 می‌شود.

70 درصد آلودگی تهران بدلیل تردد اتوبوس و کامیون های فرسوده است

آلودگی هوا چهارمین عامل منجر به مرگ در جهان

رئیس‌ سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ : سوخت و خودرو مقصران اصلی آلودگی هوا هستند

آلودگی هوا طرح زوج و فرد را به درب منازل کشاند

نیمی از بنزین تولیدی داراری استانداریورو 4 است/ دلیل آلودگی چیست؟

چرا تهران 36 امین شهر آلوده جهان است ؟ / آلودگی از سال 1338

ارتقاء استاندارد خودروهای داخلی علاج آلودگی هوا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی