پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آزادسازی قیمت خودرو

قیمت گذاری باید در حاشیه بازار صورت گیرد / آزاد سازی قیمت در شرایط کنونی ضروری نیست

یک عضو صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط فعلی که بازار خودرو ملتهب است آزادسازی قیمت ها ضروری نیست و تا زمانیکه تنوع در بازار خودرو داخل وجود ندارد، افزایش قیمت به ضرر مشتری و خریدار است به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ جعفرسبحانی فرعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

یک عضو صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط فعلی که بازار خودرو ملتهب است آزادسازی قیمت ها ضروری نیست و تا زمانیکه تنوع در بازار خودرو داخل وجود ندارد، افزایش قیمت به ضرر مشتری و خریدار است

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

جعفرسبحانی فرعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص آزادسازی قیمت ها، گفت:  موضوع خروج قیمت گذاری خودروها از زیرمجموعه شورای رقابت و تصمیمات آن و آزادسازی قیمت گذاری خودرو باید در شورای اقتصاد مطرح شود و اینکه خودروسازان می توانند از زیر مجموعه شورای رقابت برای قیمت گذاری خارج شوند یا خیر را شورای اقتصاد باید مصوب کند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی آزادسازی قیمت خودرو به صلاح نیست، افزود: اگر در شرایط عادی قیمت ها آزاد شود قطعا بین عرضه و تقاضا توازنی برقرار می شود، اما در شرایط کنونی آزادسازی قیمت خودرو ضرورتی ندارد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه اصولا دخالت دولت و هر یک از سازمان ها در قیمت گذاری اشتباه است، ادامه داد: قیمت گذاری باید در حاشیه بازار صورت گیرد و با نظارت صحیح، از اجحاف جلوگیری شود، اما در شرایط کنونی بازار خودرویی ظرفیت آزادسازی قیمتی را ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر تعیین مولفه های قیمت گذاری خودرو از اختیارات شورای رقابت خارج شود یعنی دیگر خودرو کالایی انحصاری محسوب نمی شود، بنابراین  شورای اقتصاد باید مصوب کند که خودرو محصولی رقابتی شده و باید در فضای رقابتی فعالیت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای آزادسازی قیمت خودرو تعرفه های واردات باید متعادل شود، افزود: برای آزادسازی قیمت خودرو باید مجوز واردات صادر شود، اما اکنون که به هیچ وجه اجازه واردات خودرو وجود ندارد، انحصار در بازار خودرو  ایجاد و  رقابتی نیز شکل نگرفته که براین اساس قیمت ها آزادسازی شود.

وی در پایان بیان کرد:  تا زمانی که تنوع در بازار خودرو داخل وجود ندارد، افزایش قیمت به ضرر مشتری و خریدار است، البته در سال های اخیر تعداد شرکت های خودروسازی تا حدودی افزایش یافته است.

 

آزاد سازی قیمت خودرو در دستور کار نیست

آزاد سازی قیمت بلیط سبب گرانی آن نمی شود

آشفتگی خودروسازان و قطعه سازان کاسته می شود / وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو

کدام خودروها اجازه آزادسازی قیمت دارند؟

آزادسازی قیمت خودرو به نفع صنعت یا مشتری؟

آزادسازی قیمت خودرو در صورت رقابت

آیا آزادسازی قیمت خودرو سبب ارزانی می شود؟!

انحصار موجود در بازار خودرو ،مانع قیمت گذاری مناسب

کلاف سردرگم قیمت گذاری خودرو / شورای رقابت کجاست؟

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی