پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاسی بلند ناشناس-1

تردد شاسی بلند ناشناس با پوشش استتاری در تهران

روز گذشته تصاویری از یک شاسی بلند ناشناس با پوشش استتار شده در خیابان های تهران به ثبت رسیده است. این طور که پیداست این این شاسی بلند جدید در آینده ای نزدیک مهمان بازار خودرو کشور خواهد شد. تست میدانی این شاسی بلند ناشناس در ایران و از طرفی با توجه به شرایط حاکم […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

روز گذشته تصاویری از یک شاسی بلند ناشناس با پوشش استتار شده در خیابان های تهران به ثبت رسیده است. این طور که پیداست این این شاسی بلند جدید در آینده ای نزدیک مهمان بازار خودرو کشور خواهد شد. تست میدانی این شاسی بلند ناشناس در ایران و از طرفی با توجه به شرایط حاکم و ممنوعیت واردات خودرو، احتمال اینکه در خط تولید یکی از خودروسازان داخلی تولید شود بسیار بالاست.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

سال‌هاست که خودروسازان دنیا محصولات جدید خود را پیش از عرضه با پوشش استتار شده جهت ارزیابی و تست‌های پیش از تولید راهی خیابان‌ها می‌کنند، اما این موضوع در میان خودروسازان داخلی ما چندان رایج نیست. اما حدودا یک ماه گذشته و پیش از نمایشگاه خودرو شیراز تصاویری از یک سدان استتار شده روی خودروبر در خیابان‌ها منتشر شد که با برپایی نمایشگاه خودرو شیراز و رونمایی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا یعنی رهام، مشخص شد که تصاویر خودروی یاد شده مربوط به سایپا رهام بوده است. چندی پیش هم عکس هایی از یک سدان استتار شده منتشر شد که قرار است در آینده نزدیک به خط تولید یکی از خودروسازان خصوصی بیاید.

شاسی بلند ناشناس-2

حال این سومین خودرویی است که با پوشش استتاری راهی خیابان‌ها شده تا احتمالا مراحل تست‌های همولوگیشن را پشت سر بگذارد. این موضوع نشان می‌دهد که خودروسازان داخلی نیز به دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در خصوص عرضه یک محصول جدید به بازار هستند. همولوگيشن در خودرو به زبان ساده به معني تاييد قطعات و مجموعه‌هاي خاص در خودرو و انطباق عملكرد آن‌ها با مقررات و استانداردهاي الزامی جهت عرضه محصول به بازار است. این فرآیند شامل تائیدیه نوع TA و انطباق تولید COP است که اگر محصول بتواند آن‌ها را کسب کند، مجوز عرضه به بازار را می‌تواند دریافت کند.

این طور که از شنیده ها پیداست، این شاسی‌ بلند ناشناس مربوط به یکی از خودروسازان تجاری چین است که تولید خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند را نیز در کارنامه کاری خود دارد. اما هنوز اطلاعات دقیقی از این خودرو و شرکت سازنده آن منتشر نشده است. حال سوال اینجاست که کدام یک از خودروسازان داخلی و یا شرکت‌های واردکننده خودرو قصد دارد به زودی این برند چینی جدید را در بازار عرضه کند؟

شاسی بلند لند فورت

طبق اطلاعات بدست آمده و احتمالات موجود، خودرو مورد نظر شاسی‌بلند لندفورت است که با دو نوع پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی و توربوشارژر به بازار عرضه خواهد شد. حال باید منتظر بمانیم و در آینده ای نزدیک، شاهد معرفی این خودرو شاسی بلند تازه وارد بازار ایران توسط شرکت مربوطه باشیم.

تست چری آریزو6 با چهره ای مخفی در ایران

مامور مخفی سایپا در هند / بررسی احتمال تولید محصول جدید سایپا با همکاری رنو هندوستان

ب ام و Z5 در سوئد رویت شد

نسل چهارم و جدید ب ام و X5

انتشار تصاویر جاسوسی از کیا موهاوی در آلمان

انتشار تصاویر جاسوسی از پژو 3008 جدید

انتشار تصاویر جاسوسی از ب ام و سری 3 جدید

انتشار تصاویر جاسوسی از نسل سوم هیوندای i30

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی