پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه خودرو

رئیس بیمه مرکزی: نتوانستیم بیمه اجباری را برای تمام وسایل نقلیه ایجاد کنیم

رئیس کل بیمه مرکزی  با بیان اینکه 21 میلیون وسیله نقلیه در کشور بیمه شخص ثالث دارند، گفت: ما مطمئن هستیم که تعداد وسایل نقلیه بیش از این رقم است، اما هنوز نتوانستیم بیمه اجباری را برای تمام وسایل نقلیه ایجاد کنیم. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ غلامرضا سلیمانی امیری در مراسم افتتاحیه […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

رئیس کل بیمه مرکزی  با بیان اینکه 21 میلیون وسیله نقلیه در کشور بیمه شخص ثالث دارند، گفت: ما مطمئن هستیم که تعداد وسایل نقلیه بیش از این رقم است، اما هنوز نتوانستیم بیمه اجباری را برای تمام وسایل نقلیه ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

غلامرضا سلیمانی امیری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث بیان کرد: بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه و حوزه درمان بعد از بروز سوانح ترافیکی وارد کار می‌شوند. بخش فرهنگی، قانون و تجهیزات مناسب برای خودروها مهمترین مواردی هستند که می‌توانند قبل از ایفای نقش‌ها کمک کننده باشند.

وی ادامه داد: هدف بیمه در سراسر جهان ایجاد امنیت روحی، روانی، اجتماعی و خانوادگی است، اما مهمترین قضیه این است که بیمه زمانی می‌تواند کار خود را درست انجام دهد که احساس کند پرداختی که انجام می‌دهد با مبلغی که به عنوان حق بیمه دریافت می‌شود تناسب دارد. اگر اعلام کنیم که ضریب خسارت شخص ثالث و بدنه بیش از حق بیمه دریافتی است، شرکت‌های بیمه نمی‌توانند خدمت ارائه دهند و این موضوع باعث نارضایتی مردم یا معطلی برای دریافت خسارت می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین اضافه کرد: آمار متوفیان حوادث ترافیکی در کشور ما کاهش یافته، اما تعداد مجروحان بیشتر شده است. گاهی هزینه پرداخت دیه به مجروحان از متوفیان بیشتر می‌شود. باید کاری کنیم که آمار مجروحان نیز کاهش یابد. در این صورت شرکت‌های بیمه می‌توانند بهتر خدمت ارائه کنند.

وی تاکید کرد: هر چه در حوزه فرهنگ سازی هزینه کنیم باعث کاهش خسارتهای بیمه‌ای می‌شود. خودروسازان نیز باید از تجهیزاتی استفاده کنند که میزان خسارت کاهش پیدا کند. طبق قانون بیمه از سال 1390 تاکنون 2200 میلیارد تومان به نیروی انتظامی و حدود 5000 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرده است. ما اعتقاد داریم که پرداخت این پول سرمایه‌گذاری است و خسارت نیست.

سلیمانی امیری با بیان اینکه 21 میلیون وسیله نقلیه در کشور بیمه شخص ثالث دارند، ادامه داد: ما مطمئن هستیم که تعداد وسایل نقلیه بیش از این رقم است، اما هنوز نتوانستیم بیمه اجباری را برای تمام وسایل نقلیه ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

بیمه گذاران الحاقیه بیمه بدنه خودرو تهیه کنند

افزایش مستمر قیمت خودرو به شرکت های بیمه ای فشار وارد می کند

قانون بیمه شخص ثالث با همکاری بانک ملی تسهیل می شود

امکان دریافت سوابق بیمه‌ های خودرو از طریق سامانه استعلام بیمه نامه وسایل نقلیه

شرایط پرداخت بدون شرط بیمه نامه شخص ثالث

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون در دستور کار سازمان راهداری

پیشنهاد بیمه مرکزی/ بیمه گذاران بیمه بدنه سرمایه خود را افزایش دهند

بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش می دهد

افزایش 10 درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال 97/ نرخ دیه در سال جاری چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی