پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

چشم و هم چشمی در کیفیت/ مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

کلاس کراس‌اوورهای متوسط، از پرطرفدارترین گروه‌بندی‌های خودرویی داخل کشور است. پیش ار ممنوعیت واردات خودرو به کشور، روند افزایش تعداد اعضای این سگمنت در ایران صعودی بود. شاسی بلندهایی مثل هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، تویوتا راوفور و رنو کولئوس را می توان در کلاس پرطرفدار طبقه بندی کرد. در اینجا […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۷

کلاس کراس‌اوورهای متوسط، از پرطرفدارترین گروه‌بندی‌های خودرویی داخل کشور است. پیش ار ممنوعیت واردات خودرو به کشور، روند افزایش تعداد اعضای این سگمنت در ایران صعودی بود. شاسی بلندهایی مثل هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، تویوتا راوفور و رنو کولئوس را می توان در کلاس پرطرفدار طبقه بندی کرد. در اینجا سراغ 2 کراس اوور متوسط رفتیم که علاوه بر راحتی در رفت و آمدهای روزمره، ویژگی های خارج جاده ای قابل قبولی نیز دارند. از حضور میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران مدت زیادی می گذرد. این شاسی بلند متناسب توانسته به لطف پشتیبانی مناسب شرکت واردکننده و در نظر گرفتن شرایط فروش متنوع، بازار مناسبی برای خود دست و پا کند. نیسان ایکس تریل فیس لیفت 2018 اما تا پا به بازار ایران گذاشت، با ممنوعیت واردات خودرو روبرو شد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

نیسان ایکس تریل 2018 فیس لیفت

 

نیسان ایکس‌تریل ۲۰۱۸

ایکس تریل، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند نیسان در ایران است و در این ۲ سال، ضمن حضورش در سگمنتی پررقابت با حضور حریفانی از جمله میتسوبیشی اوتلندر، کیا سورنتو، تویوتا راوفور و هیوندای سانتافه، سهم مناسبی از بازار کسب کند. برای سال ۲۰۱۸ نیسان، ایکس‌تریل را دست‌خوش تغییراتی کرده تا به‌روزتر و رقابتی‌تر از قبل باشد.

نیسان ایکس تریل 2018 فیس لیفت

ایکس‌تریل ۲۰۱۸ تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده که مجموع آنها باعث می‌شود ترکیب ظاهری به مراتب مدرن‌تر و پویاتر از قبل را شاهد باشیم. این تغییرات در قسمت جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب، پروژکتورهای سپر جلو، فلاپ‌های جانبی و پایینی سپرهای جلو و عقب و آنتن کوسه‌ای دیده می‌شوند. چراغ‌های جلو و عقب به لامپ‌های LED مجهز شده‌اند که این ویژگی تاثیر بسزایی بر ظاهر خودرو دارد. هم‌چنین ظاهر رینگ‌های مدل فیس‌لیفت به کلی تغییر کرده و فرمی الماس‌گونه دارد. نیسان ایکس‌تریل ۲۰۱۸، ۴۶۴۰ میلی‌متر طول، ۱۸۲۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع دارد.

نیسان ایکس تریل 2018 فیس لیفت

تغییرات کابین و آپشن های نیسان ایکس تریل 2018

فضای کابین تمام‌چرم ایکس‌تریل جدید نیز زیبایی بیش‌تری از قبل دارد و فرم غربیلک فرمان کاملا متحول و مدرن شده است. داخل کابین اولین موردی که جلب‌توجه می‌کند طراحی جدید فرمان D شکل این مدل است. به گفته مهندسان طراح این خودرو، شکل خاص این فرمان راحتی بیش‌تری را برای راننده فراهم می‌کند. همین‌طور سیستم‌های کنترلی روی فرمان به‌صورت جوی‌استیک 4 طرفه طراحی شده است تا راننده راحت‌تر به منو مورد نظر دسترسی داشته پیدا کند و زمان کم‌تری چشم از مسیر بردارد. فضای صندوق بار ایکس‌تریل ۲۰۱۸، ۱۵ لیتر افزایش یافته و با خواباندن صندلی‌ها یک فضای ۲۰۰۰ لیتری در اختیارتان قرار می‌گیرد.

در مدل ۲۰۱۸ صندلی‌های عقب نیز هم‌چون صندلی‌های جلو به گرمکن مجهز شده‌اند و فرمان از گرمکن برخوردار است. جالب است بدانید کابین ایکس‌تریل جدید هم‌چون سالن تئاتر طراحی شده و صندلی‌های عقب ارتفاع بالاتری از صندلی‌های جلو دارند. صندلی‌ها نیز با الهام از فناوری‌های ناسا طراحی شده‌اند تا روی آنها احساس بی‌وزنی کنید.

نیسان ایکس تریل جدید به سیستم صوتی BOSE مجهز شده که از ۸ بلندگو و یک نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی بهره می‌برد. از دیگر امکانات ایکس‌تریل جدید می‌توان به استارت و ورود به خودرو بدون کلید، سنسور باران، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، آینه تاشو برقی، در برقی صندوق بار با قابلیت تشخیص حرکت پا، سیستم ضدسرقت پیشرفته و آینه عقب تار شونده اشاره کرد.

رونمایی نیسان ایکس تریل 2018

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل

مشخصات فنی ایکس‌تریل ۲۰۱۸ تفاوتی با قبل ندارد و هم‌چنان از پیشرانه ۴ سیلندر 2.5 لیتری بهره می‌برد که توان‌اش به ۱۷۱ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور می‌رسد. نیسان ایکس‌تریل از سیستم 4 چرخ متحرک دائمی ALL MODE 4×4  بهره می‌برد و پیشرانه‌اش با گیرباکس CVT ایکس‌ترونیک با قابلیت تعویض دستی جفت می‌شود. مخزن سوخت نیسان ایکس‌تریل ۶۰ لیتر گنجایش دارد و مصرف سوخت‌اش در حالت ترکیبی به ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ می‌رسد.

در مدل ۲۰۱۸ بسیاری از قطعات دست‌نخورده باقی مانده است اما برای بهبود عملکرد آنها تنظیمات و تکنولوژی‌های هوشمند جدیدی  اضافه شده است. این سیستم هوشمند مشابه یک سیستم خلبانی خودکار، در مسیر حرکت این خودرو با تشخیص هوش مصنوعی هدایت برخی از عملکردهای کمکی خودرو را به عهده می‌گیرد. به‌طور کلی سیستم‌های نوین رانندگی هوشمند نیسان برای ایمنی، راحتی و رفاه بیش‌تر رانندگان طراحی شده است تا با مجموعه‌ای از عملکردهای اتوماتیک در برابر عوامل خارجی و شرایط محیطی، خطاهای انسانی را کاهش و امنیت رانندگی را افزایش دهد. تمامی این ابزارها در سیستمی یکپارچه آرامش و آسایش راننده و سرنشینان را در سفرهای درون و برون شهری تامین می‌کند.

بررسی فنی اوتلندر جدید

میتسوبیشی اوتلندر

نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر در ابتدا خودرو جذابی به شمار نمی رفت و چندان هم مورد استقبال قرار نگرفت. اما میتسوبیشی برای اینکه از رقبای سرسختش عقب نماند و هم‌چنان شادابی و جذابیت اوتلندر را حفظ کند، این کراس‌اوور متوسط را دست‌خوش تغییراتی کرد. خودرو مورد بحث ما فیس‌لیفت سومین نسل میتسوبیشی اوتلندر است.

بررسی فنی اوتلندر جدید

در نمای ظاهری، یک شاسی‌بلند خشن و در عین حال لوکس را داریم که در مدل فیس لیفت در قسمت‌های جلو و عقب دست‌خوش تغییراتی شده و ظاهری کاملا جدید به خود گرفته است. استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی اسپرت، ابهت نمای ظاهری اوتلندر را دوچندان کرده. اندازه آینه‌های جانبی نیز تناسب مناسبی با ابعاد کلی بدنه دارد. همچنین مدل 2017 با مواردی مثل پروژكتورهای ال اي دي و چراغ هاي جلوي سوپر ال اي دي متمایز می شود.

بررسی میتسوبیشی اوتلندر جدید

اوتلندرهای 7 نفره کابین کرم رنگ و نسخه های 5 نفره کابین تیره دارند. البته در مدت اخیر، آرین موتور تنها نمونه 5 نفره را عرضه کرده است. عایق‌بندی کابین نسبت به قبل بهبود چشم‌گیری داشته و از شیشه‌های آکوستیک برای اوتلندر استفاده شده است. اگر قبلا تجربه سواری با نمونه پیش از فیس‌لیفت اوتلندر را داشته باشید، 2 نکته نظر شما را در مدل جدید به سمت خود جلب می‌کند. یکی افزایش کیفیت کلی متریال و مونتاژ کابین، و دیگری غربیلک جدید فرمان با شکل و شمایلی متفاوت، روکش شده با چرم دوخته شده و محل جدید دکمه‌های کنترل سیستم صوتی است. طراحی منحصربه‌فرد کنسول جلو، قسمت پیش روی راننده را به کلی از قسمت مقابل شاگرد متمایز کرده و تمایل چند درجه‌ای که کنسول مرکزی به سمت راننده، باعث شده تا ادوات و ابزارک‌های کنسول جلو، به راحتی در دسترس راننده باشد.

بررسی میتسوبیشی اوتلندر جدید

امکانات میتسوبیشی اوتلندر

روی صندلی‌های جلو به هیچ عنوان احساس خستگی و یا کمبود فضا نخواهید کرد. همه چیز همان‌گونه‌ است که از یک شاسی‌بلند متوسط انتظار دارید. فاصله ۲۶۷۰ میلی‌متری بین 2 محور باعث شده تا مشکلی از نظر فضای پا در صندلی‌های جلو و ردیف دوم وجود نداشته باشد. صندلی‌ها با پوشش چرمی با کیفیت روکش شده‌اند و صندلی راننده نیز به صورت برقی در ۶ جهت تنظیم می‌شود و به گرمکن و خنک‌کننده نیز مجهز شده.

 

سیستم صوتی راکفورد با قدرت ۷۱۰ وات و متشکل از ۹ اسپیکر، کیفیت مناسبی دارد. هم‌چنین سامانه‌های نویگیشن و مولتی مدیا را نیز می‌توان از طریق نمایشگر لمسی ۷ اینچی تعبیه شده در کنسول جلو انجام داد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به صورت مجزا برای سرنشینان جلو و عقب قابل تنظیم است و کیفیت قابل قبولی دارد. اوتلندر تيپ ٥ از لحاظ آپشن هاي رفاهي و ايمني ارتقا پيدا كرده است از جمله آپشن هاي جديد اين خودرو مَي توان به دوربين ٣٦٠ درجه ، سنسور پارك جلو ، گرمكن فرمان ، ترمز دستي برقي و اوتوهلد اشاره کرد. اوتلندر جديد همچنين از كنسول وسط جديد با طرح جذاب بهره مَي برد.

بررسی میتسوبیشی اوتلندر جدید

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر

اوتلندر جدید از نظر فنی تفاوتی با مدل قبل از فیس لیفت ندارد. مدل ۲۰۱7 نیز همان پیشرانه ۴ سیلندر MIVEC SMART ۲.۴ لیتری (حجم دقیق ۲۳۶۰ سی‌سی) را در دل خود جای داده. البته در سیستم تعلیق و گیرباکس تغییراتی صورت گرفته تا عملکرد کلی خودرو نسبت به قبل بهبود پیدا کند. توان پیشرانه در حالت عادی به محور جلو منتقل می‌شود. اما با انتخاب راننده و توسط سیستم 2 دیفرانسیل SAWC این قدرت بین هر چهار چرخ تقسیم می‌شود. توان پیشرانه در دور ۶۰۰۰ به ۱۶۶ اسب‌بخار می‌رسد و بیشینه گشتاور نیز ۲۲۰ نیوتن‌متر در دور ۴۲۰۰ است.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

نسخه پلاگین هیبرید اوتلندر را در سمت چپ تصویر در مقایسه با مدل معمولی آن مشاهده می کنید

اوتلندر ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد و تقسیم وزن آن به صورت ۵۶ درصد در جلو و ۴۴ درصد در عقب صورت گرفته و همین مورد باعث شده تا علی‌رغم ارتفاع ۱۹ سانتی‌متری از سطح زمین، پایداری مناسبی در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا داشته باشد. البته در این میان از نقش سیستم فعال کنترل پایداری asc نیز نباید گذاشت. به علاوه می‌توان توسط اهرمی، حالت‌های eco, نرمال و قفل دیفرانسیل را برای رانندگی با اوتلندر انتخاب کرد. گیرباکس cvt اوتلندر در مدل فیس‌لیفت مورد بازنگری قرار گرفته و عملکرد دلچسب‌تری نسبت به قبل دارد. هم‌چنین در حالت دستی گیرباکس، می‌توان دنده‌ها را توسط شیفترهای پشت فرمان تعویض کرد، که در این حالت نیز تعویض دنده‌ها کاملا نرم و بدون تنش انجام می‌شود.

مقایسه نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

پیشنهاد جوان خودرو

شاسی بلندهای متوسط از این نظر میان خریداران محبوب هستند که هم نیازهای روزمره را پاسخ می دهند، هم با آن ها می توانید آخر هفته ها به دل طبیعت بزنید. اوتلندر و ایکس تریل، علاوه بر امکانات رفاهی متنوع و طراحی به روز، کابین جادار و با کیفیتی نیز دارند و دقت در مونتاژ کابین و ویژگی های کیفی این شاسی بلندها باعث شده تا بر خلاف رقبای کره ای، خیلی دیرتر روی دست صاحبشان خرج بگذارند و بسیار جان سخت باشند. این ویژگی قطعا یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می شود قید رقبایی مثل سورنتو و سانتافه را بزنید و به اوتلندر و ایکس تریل علاقه مند شوید.

نوشته: میلاد میرعابدینی

فرصتی برای درخشش خودروهای پاک/ نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر PHEV از زاویه ای متفاوت

تاثیر ژاپنی ها بر ذائقه خریداران ایرانی/ مزایای رقابتی نیسان ایکس تریل جدید در بازار شاسی بلندها

رونمایی متفاوت نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ در سایت مرکزی جهان نوین آریا

بررسی فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس / زمین، ماه و خورشید در بازار کراس اوورها به خط می شوند!

مقایسه چری تیگو7 و زوتی کوپا توربو / پرچمداران چینی در بازار ایران

رقابت ۲ هاچ بک داغ در بازار سرد ایران! / ب ام و 125 یا فولکس گلف GTI ؟

گالیور در سرزمین لی‌لی‌پوت‌ها!/ مقایسه رنج روور ولار و پورشه ماکان GTS

مقایسه تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSEV6 و هوندا آکورد 2.0T تورینگ ۲۰۱۸

جای پارک عمودی!/ مقایسه تیبا۲ و ام وی ام 110 جدید

جنگ یک کره!/ مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپرتیج

مصاف بابا برقی‌ها! / مقایسه کیا اپتیما هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

مقایسه لکسوس NX، ب ام و X1 و DS7 / برگ برنده DS7 در مقایسه با رقبا

رنج روور به زبان چینی!/ بررسی فنی دامای X7

فرزند مترقی جک در یک قدمی بازار/ بررسی فنی جک S7 در آستانه ورود به ایران

فودی لندفورت به خانه کدام خودروساز می رود؟/ نگاهی به مشخصات فنی شاسی بلند استتار شده خیابان های پایتخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی