پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی دیوو (8)

شاهکار جدید بوگاتی رونمایی شد / هیولایی با نام دیوو

تقریبا یک ماهی می شود که تیزر های مختلفی از محصول جدید بوگاتی در فضای مجازی دست به دست می شود. اکنون هیولای جدید بوگاتی با نام دیوو در نمایشگاه پبل بیچ آمریکا رونمایی شده است. هایپر کار خشمگین کمپانی که نسبت به شیرون بسیار تهاجمی تر است. طراحی بدنه نسبت به مدل شیرون بسیار […]

ارشیا
شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۷

تقریبا یک ماهی می شود که تیزر های مختلفی از محصول جدید بوگاتی در فضای مجازی دست به دست می شود. اکنون هیولای جدید بوگاتی با نام دیوو در نمایشگاه پبل بیچ آمریکا رونمایی شده است. هایپر کار خشمگین کمپانی که نسبت به شیرون بسیار تهاجمی تر است.

طراحی بدنه نسبت به مدل شیرون بسیار متفاوت است. مهندسین بوگاتی تمرکز خود را در معرفی نمونه دیوو بر روی فاکتور های آیرودینامیکی این هایپر کار خشمگین گذاشته اند. با دیدن قسمت جلویی در ابتدا کمی سردرگم خواهید شد. جلوپنجره طراحی  متفاوتی را تجربه کرده است و کمی بزرگ تر شده است. یک اسپلیتر بزرگ آبی رنگ هم وظیفه شکستن باد و تولید نیروی جاذبه را بر عهده دارد.

بوگاتی دیوو (3)

چراغ های دیوو هم به صورت افقی قرار گرفته اند و چهره خودرو را تهاجمی تر کرده اند. اگر از زاویه کناری به خودرو نگاه کنیم، هنر دست طراحان بوگاتی را آَشکارا خواهیم دید. زیر درب دیوو چند ورودی هوا قرار گرفته اند تا از کانال های مربوطه هوا را به زیر خودرو بفرستند. شکل کلی در ها همانند شیرون است اما از خطوط بیشتری در طراحی بدنه استفاده شده است. بر روی سقف خودرو ورودی هوا NACA قرار گرفته است تا هوا را به داخل موتور بفرستد.

بوگاتی دیوو (9)

اسپویلر جدید هم حالت سازگار دارد و 23 درصد از شیرون عریض تر است. دیفیوزر عقب هم بسیار کارساز است و خودرو را به میزان 1.6G به زمین می چسباند. سیستم آیرودینامیکی بوگاتی دیوو نسبت به شیرون، 90 کیلوگرم جاذبه بیشتری تولید خواهد کرد. بوگاتی دیوو به اطف استفاده از قطعات فیبر کربنی بیشتر از جمله کاور فیبر کربنی اینترکولر، وزن کمتری نسبت به شیرون دارد. اما وزن این نمونه تنها 35 کیلوگرم سبک تر از شیرون است (1950 کیلوگرم).

بوگاتی دیوو (11)

به گفته مسئولان کمپانی بوگاتی، نمونه دیوو قادر خواهد بود در پیست  Nardò 8 ثانیه سریع تر از شیرون تایم بزند. دیوو تمام برتری خود نسبت به شیرون را مدیون استفاده از پکیج آیرودینامیکی جدید است زیرا قدرت موتور همانند شیرون، 1500 اسب بخار است. اما سرعت نهایی دیوو به صورت الکترونیکی بر روی 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بوگاتی دیوو (13)

این در حالیست که بوگاتی شیرون توان رسیدن به سرعت 420 کیلومتر بر ساعت را داراست. از این هایپر کار جذاب بوگاتی تنها 40 نمونه تولید خواهد شد. هر کدام از این نمونه ها 5.8 میلیون دلار قیمت دارند و جالب است بدانید تمامی نمونه های دیوو از قبل پیش فروش شده اند.

بوگاتی دیوو (12)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

1 از 12/ بوگاتی ویرون Sang noir به فروش می رسد

بوگاتی شیرون با مقیاس 1:8/ شاهکار جدید لگو

صدمین نمونه از بوگاتی شیرون ساخته شد

فراخوان میلیون دلاری / بوگاتی شیرون فرا خوانده شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی