پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاندارد

سازمان استاندارد به خودروسازان برای مواجهه با تحریم مهلت داد

نیره پیروز بخت در خصوص استانداردهای جدید خودرویی اظهار داشت: برای شرکت های خودروسازی که برای پاس کردن استاندارد های جدید 85 گانه برنامه ریزی کرده باشند، برای کمک  و حمایت از تولید در شرایط فعلی و مواجهه با تحریم ها مهلت زمانی پیش بینی می شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ «نیروه […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۷

نیره پیروز بخت در خصوص استانداردهای جدید خودرویی اظهار داشت: برای شرکت های خودروسازی که برای پاس کردن استاندارد های جدید 85 گانه برنامه ریزی کرده باشند، برای کمک  و حمایت از تولید در شرایط فعلی و مواجهه با تحریم ها مهلت زمانی پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

«نیروه پیروزبخت»اظهار داشت: برنامه های این سازمان برای اجرای استانداردهای خودرویی تغییر نکرده و از ابتدای دی ماه چنانچه محرز شود که خودرویی استانداردهای مورد نظر را ندارد، تولید آن متوقف می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: از تیرماه امسال، 63 استاندارد خودرویی در نظر گرفتیم که خودروها بر مبنای آن ارزیابی می شوند و از دی ماه به 85 استاندارد افزایش می یابد و پس از آن خودروها را بر مبنای این استانداردها بازرسی می کنیم و چون باید از این بازرسی ها به ترتیب انجام شود زمان آن مشخص نیست.

پیش از این سازمان ملی استاندارد ایران بر پایه آخرین نتایج بررسی های خود، رعایت استانداردهای 85گانه را در سه خودرو سیتروئن، وانت آمیکو و فاو (محصول مشترک گروه بهمن و خودروساز چینی) تایید کرده بود.

با اجرای مرحله نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، تولید و واردات برخی خودروهای غیر استاندارد از دستور کار خودروسازان خارج شد.

تا ابتدای دی ماه پارسال خودروسازان باید مدارک استاندارد 55 گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل می دادند و همه خودروهایی که قادر به رعایت این استانداردها نبودند، از دور خارج شدند.

از این تاریخ به بعد، هر خودرو برای بازگشت دوباره به خط تولید باید استانداردهای 63 گانه را اعمال کند؛ یعنی علاوه بر استانداردهای پیشین، هشت استاندارد دیگر نیز اضافه شده است.

این مهلت تا اول دی ماه سال 1397 برای این خودروها باقی است اما از آغاز زمستان آینده پشت سر گذاشتن 85 استاندارد الزامی و 22 استاندارد دیگر نیز اضافه می شود.

 

خط و نشان استاندارد برای خودروسازان ؛ توقف تولید خودروهای نا ایمن از ابتدای دی ماه

لاستیک های غیراستاندارد ارزان تهدیدی برای جان انسان ها!

فرصت 5 ماهه خودروسازان برای رعایت استانداردهای خودرویی

برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود

وسایل نقلیه با لامپ های قوی غیراستاندارد توقیف می شوند

8 خودرو از سازمان استاندارد نمره قبولی نگرفتند / سه خودرو جدید وارد بازار شد

اجرای فاز دوم استانداردهای 85 گانه خودرو در هاله از ابهام

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی