پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لیمو جت (3)

لیمو جت ، ترکیبی از لیموزین و جت!

در دنیای وسایل نقلیه هر روز با یک ایده جدید روبرو می شویم و تقریبا روزی نیست که بدون خلاقیت سپری شود. از تاکسی های بدون راننده اوبر گرفته تا کانسپت های عجیب و غریب. اما با دیدن چیزی که امروز می خواهیم در موردش صحبت کنیم بسیار شوکه خواهید شد. تا قبل از این، […]

ارشیا
چهارشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۷

در دنیای وسایل نقلیه هر روز با یک ایده جدید روبرو می شویم و تقریبا روزی نیست که بدون خلاقیت سپری شود. از تاکسی های بدون راننده اوبر گرفته تا کانسپت های عجیب و غریب. اما با دیدن چیزی که امروز می خواهیم در موردش صحبت کنیم بسیار شوکه خواهید شد. تا قبل از این، دیدن خودرو با موتور جت برایمان عجیب بود. اما این بار با دیدن جتی که تبدیل به خودرو شده است سر گیجه خواهیم گرفتیم!. ایده ای عجیب و غریب که شاید فقط در فیلم ها و با جلوه های ویژه عملی شود. اما این بار این ایده پس از 12 سال به حقیقت پیوسته است.

لیمو جت (10)

Frank DeAngelo خالق این خودرو ( یا شاید جت یا اصلن هر دو!) است. این پروژه از سال 2006 آغاز شد و پس از گذشت 12 سال، امسال به صورت رسمی رونمایی شد. دی انجلو می گوید: در آن زمان به اندازه کافی دیوانه بودم که بگویم اوکی بیا انجامش بدیم!. پروسه ساخت لیمو جت یکی از عظیم ترین پروژه های سال های اخیر است. بدنه این جت به صورت فابریک از جنس آلومینیم ساخته شده بود و طبیعتا برای استفاده برای زمین مناسب نبود.

لیمو جت (4)دی آنجلو با همکاری یک تیم حرفه ای، بدنه جت را با استیل تقویت کرده اند و برای آن یک شاسی استیل هم طراحی کرده اند. طراحی و ساخت روکش فایبر گلسی برای موتور جت به تنهایی 9 ماه زمان برده است. در کابین خودرو از تجهیزات روشنایی بسیار زیادی استفاده شده است که کار ساخت آن به تنهایی یک کوه بزرگ بوده است. اگر به موتور های جت دقت کنید متوجه وجود اسپیکر در آن می شوید. سیستم صوتی در مجموع 4500 وات توان دارد.

لیمو جت (8)

دی آنجلو از کمپانی های فعال در زمینه مسابقات هم کمک گرفته تا سیستم تعلیق جلو و عقب را طراحی کنند. برای به حرکت در آوردن لیمو جت هم به طور عجیبی از پیشرانه 8 سیلندر Vortec کمپانی جنرال موتورز استفاده شده است.

لیمو جت (8)

لیمو جت 12 متر طول دارد و بال عقب آن 3.5 متر ارتفاع دارد. با وجود اینکه بدنه از جنس استیل و آلومینیم است اما این خودرو 5443 کیلوگرم وزن دارد!. رینگ های 28 اینچی هم کاملا نشان از بزرگ بودن مقیاس این جت دارد. اما راندن لیمو جت خود یک چالش بزرگ است.

لیمو جت (6)

در قسمت عقب هیچ دیدی وجود ندارد و باید از دوربین ها کمک بگیرید. فکرش را بکنید در خیابان مشغول حرکت هستید و ناگهان چشمتان به یک جت با رینگ های 28 اینچی می افتد. حتی فکرش هم عجیب است!.

لیمو جت (11)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

نوآوری انقلابی فورد برای کارکنان خط تولید / پیوند انسان و ماشین

اسپیکر های جدید پیرلی به شکل لاستیک های فرمول یک

نوآوری پیرلی در استفاده از تایر های هوشمند!

کانسپت جدید استون مارتین / خودرویی که پرواز می کند!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی