پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منطقه خطر جاده ها

منطقه خطر جاده ها کجاست؟ / برخورد جدی پلیس با کسانی که از شانه خاکی سبقت می گیرند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب که 66 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد و باید گفت این محدوده منطقه خطر جاده ها به شمار می‌آید، گفت: با افرادی که بخواهند با سبقت از شانه خاکی راه استرس را بر دیگر رانندگان تحمیل کنند، برخورد جدی خواهد شد. […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۷

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب که 66 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد و باید گفت این محدوده منطقه خطر جاده ها به شمار می‌آید، گفت: با افرادی که بخواهند با سبقت از شانه خاکی راه استرس را بر دیگر رانندگان تحمیل کنند، برخورد جدی خواهد شد.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به تعطیلات آخر هفته که مصادف با عید غدیرخم شده است اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش تردد هم‌وطنان در سطح معابر مواجه هستیم به خصوص در محورهای منتهی به شمال، مشهد، قم و شیراز.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به افزایش ترددها از بعدازظهر امروز خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون در جاده هراز در محدوده پلور تا گزنک در محدوده‌ای 20 کیلومتری تردد سنگین خودروها به سمت شمال را شاهد هستیم؛ در محدوده سه راهی چلاو نیز ترافیک نیمه‌سنگین است.

وی به اعمال محدودیت در محور کرج – چالوس پرداخت و اعلام کرد: از ساعت 14 تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع شده و در ادامه، این محور یک‌طرفه خواهد شد، این محدودیت تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد.

این مقام ارشد پلیس راهور کشور به هم‌وطنان توصیه کرد: با توجه به حجم کم معابر و افزایش ترددها و عدم گنجایش معابر،‌نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام بورزند؛ از سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی که منجر به واژگونی خودرو می‌شود اجتناب کنند.

سردار مهری به آمار تصادفات تابستان امسال اشاره و اظهار داشت: 35 درصد از تصادفات منجر به فوت به علت سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است؛ همچنین 38 درصد از تصادفات فوتی به علت عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی  با رانندگانی که اقدام به انجام تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز کرده، همچنین افرادی که بخواهند با سبقت از شانه خاکی راه استرس را بر دیگر رانندگان تحمیل کنند، برخورد جدی خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای خدمت به مردم و ایجاد ایمنی در جاده‌ها حضور فعال دارند، گفت: 66 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد و باید گفت این محدوده منطقه خطر به شمار می‌آید.

منبع: فارس

محدودیت های ترافیکی جاده ها در تعطیلات عید غدیر

اجرای طرح پلیس دوچرخه سوار در تهران

راننده جنجالی لندکروزر سانحه دیده دستگیر شد

رانندگان تعارف‌گریز/ فرهنگ رانندگی ایرانیان شرایط مناسبی ندارد

نرخ جرایم رانندگی در سال 97 اعلام شد

چگونگی محاسبه فاصله طولی لازم با خودروی جلویی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی