پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک کامیون

کمبود 100 هزار حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل جاده ای/ عدم همکاری وزارت صنعت برای رفع این مشکل

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام کمبود شدید 100 هزار حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل جاده ای و ناوگان کامیون ها گفت: علی رغم برگزاری جلسات متعدد با معاونان و روئسای وزارت صنعت، معدن و تجارت، هنوز همکاری لازم در این خصوص صورت نگرفته است. عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی  […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام کمبود شدید 100 هزار حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل جاده ای و ناوگان کامیون ها گفت: علی رغم برگزاری جلسات متعدد با معاونان و روئسای وزارت صنعت، معدن و تجارت، هنوز همکاری لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی  از کمبود شدید لاستیک برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه کامیون‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون ناوگان جاده‌ای نیازمند 100 هزار حلقه لاستیک است که متأسفانه در این بخش وزارت صمت همکاری لازم را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون چندین جلسه با معاونان و روسای وزارت صمت برگزار  و نیاز خود را به آنها اعلام کرده‌ایم، اما تا به امروز به درخواست ما رسیدگی نشده است.

حسن‌نیا افزود: چند ماه پیش تعدادی نمایندگی  عرضه لاستیک در شرکت‌های حمل و نقلی  تأسیس شد، اما این نمایندگی‌ها  تنها کمتر از 10 درصد از  لاستیک مورد نیاز دراین بخش را تامین کردند.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه هم‌اکنون بزرگترین مشکل رانندگان کامیون نبود لاستیک است، افزود: کمبود لوازم یدکی خودرو از جمله روغن و یا سایر قطعات یدکی مورد درخواست رانندگان است، اما به دلیل آنکه استهلاک لاستیک در جاده‌ها بسیار زیاد است، بنابراین ضرورت تامین لاستیک بیش از سایر قطعات است.

حسن‌نیا تصریح کرد: 340 هزار کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس در جاده‌های کشور روزانه در حال رفت و آمد هستند، بنابراین اگر مشکلی در این بخش ایجاد شود، بخش حمل و نقل جاده‌ای به طور کامل به خواب خواهد رفت.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد حذف واسطه‌ها در شرکت‌های حمل و نقلی گفت: با راه‌اندازی سامانه جدید و رصد  روزانه جابجایی بار کامیون‌ها واسطه‌ها و دلالان از این بخش در حال حذف شدن  هستند.

وی در پایان تأکید کرد: مشکل لاستیک در بخش ناوگان جاده‌ای نسبت به سایر بخش‌ها بسیار حادتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ماجرای لاستیک اجاره ای برای معاینه فنی خودرو چیست؟

لاستیک کامیون 800 هزار تومان ارزان شد / عرضه حواله لاستیک به نرخ دولتی در پایانه های بار

راه اندازی سامانه توزیع لاستیک ناوگان جاده ای

190 هزار حلقه لاستیک میان کامیون داران توزیع می شود

تشریح آخرین اقدامات انجام شده درخصوص مطالبات رانندگان و کامیون‌ داران

افزایش تعرفه واردات تایر / آیا واردات تایرهای سایز 16 اینچ به پایین ممنوع می شود؟

لاستیک های غیراستاندارد ارزان تهدیدی برای جان انسان ها!

هشدار پلیس درباره عمر لاستیک‌های خودرو / حداقل آج لاستیک باید 1/6 میلیمتر باشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی