پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روغن موتور

رونق بازار روغن های تقلبی با افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور

افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور باعث شده بازار روغن های تقلبی رونق بگیرد. متأسفانه قیمت روغن های تقلبی ارزان تر از روغن‌های اصل است و همین موضوع عاملی می شود که رغبت مردم به خرید آنها بیشتر شود. علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران، با اشاره به اینکه نوسانات نرخ دلار و افزایش قیمت […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۷

افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور باعث شده بازار روغن های تقلبی رونق بگیرد. متأسفانه قیمت روغن های تقلبی ارزان تر از روغن‌های اصل است و همین موضوع عاملی می شود که رغبت مردم به خرید آنها بیشتر شود.

علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران، با اشاره به اینکه نوسانات نرخ دلار و افزایش قیمت مواد اولیه در پالایشگاه ها باعث شده تا قیمت پایه بسیاری از روغن های موتور خودرو با افزایش روبرو شود، اظهار داشت: علاوه بر این هزینه های حمل و نقل نیز افزایش پیدا کرده است که در مجموع در حال حاضر قیمت روغن موتور خودرو بیش از 40 درصد گران شده است.

وی افزود: گرانی روغن باعث شده تا برخی فروشندگان برای سودجویی بیشتر عرضه را کاهش داده  و همین امر عاملی است تا روغن در بازار به وفور پیدا نشود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه با افزایش قیمت روغن موتور بازار فروش روغنهای تقلبی نیز در سطح بازار رونق پیدا کرده است، افزود: روغن های تقلبی خودرو را به هیچ عنوان نمی‌توان از روغن‌های اصل تشخیص داد. این موضوع ضربه بزرگی را به تعمیر خودرو خواهد زد. به نحوی که تعمیرکار گیربکس و موتور خودرو را تعمیر کرده اما وقتی روغن تقلبی استفاده می‌شود خودرو بعد از طی چند کیلومتر باز خراب شده و باید راهی تعمیرگاه شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه قیمت روغن های تقلبی ارزان تر از روغن‌های اصل است و همین موضوع عاملی می شود که رغبت مردم به خرید آنها بیشتر شود. در این زمینه باید واحدهای نظارتی تمرکز زیادی را به مراکز توزیع روغن داشته و مانع ورود روغن‌های تقلبی به بازار شوند.

نیک آیین در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه بسته بندی روغن های تقلبی بسیار حرفه ای انجام می‌شود تصریح کرد: بازرسی اتاق اصناف، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به همراه تعزیرات حکومتی باید بازار را رصد کرده و مانع اینگونه اقدامات شوند.

منبع: تسنیم

افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه روانکارها

عرضه روانکارها تحت تاثیر مشکل واردات مواد اولیه/ احتمال افزایش قیمت روغن موتور در بازار سیاه!

افزایش قیمت روغن موتور و لاستیک خودرو

نحوه تشخیص روغن موتور با کیفیت چگونه است؟

مسئول نظارت بر بازار روغن موتور کیست؟/گفت و گو با مدیر شرکت بازرگانی نفت بهران

روغن موتور و زمان تعویض به موقع آن

این افزودنی های با ارزش! / روغن موتور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • ما | 01/09/1397 در 14:31

    بسیار کنترلش راحت هست هر فروشنده که به هر فروشگاهی به صورت کلی جنس میده با ادرس و مشخصات اثبات شده مشخص باشه و به طور رندوم تمام کلی فروشها موظف به انالیز روغن بشوند و و هر پارت ار جعبهای روغن یک نمونه به عنوان نتیجه ازمایش در روی جعبه با هولوگرام مخصوص درج شود به همین راحتی اگه مردش هستن من اولین ناظر داوطلب میشم یا علی
    ولی مسائل خودرو در کشور ما سرچشمش مافیای مخوفی هست که من و شما به گردشون هم نمیرسیم

کیوسک مطبوعاتی