پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز EQC (6)

مرسدس بنز EQC معرفی شد / اولین شاسی بلند الکتریکی مرسدس

با پیشرفت بازار خودرو های الکتریکی، اکنون کمپانی مرسدس بنز هم با شاسی بلند جدید خود وارد میدان شده است. اولین شاسی بلند تمام الکتریکی این کمپانی که EQC نام دارد و یکی از مهم ترین محصولات معرفی شده توسط مرسدس در چند ماه اخیر است. پس از انتشار اسپای شات های فراوان، اکنون عکس […]

ارشیا
چهارشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

با پیشرفت بازار خودرو های الکتریکی، اکنون کمپانی مرسدس بنز هم با شاسی بلند جدید خود وارد میدان شده است. اولین شاسی بلند تمام الکتریکی این کمپانی که EQC نام دارد و یکی از مهم ترین محصولات معرفی شده توسط مرسدس در چند ماه اخیر است. پس از انتشار اسپای شات های فراوان، اکنون عکس های رسمی این نمونه منتشر شده است.

مرسدس-بنز-EQC-8.jpg

 

این خودرو برای رقابت با خودرو تازه وارد جگوار با نام I Pace معرفی شده است. از دیگر رقبای این نمونه می توان به آئودی e-tron و ب ام و ix3 اشاره کرد. این خودرو با استفاده از دو موتور الکتریکی (یکی در چرخ های جلو و دیگری در چرخ های عقب) 402 اسب بخار قدرت و 564 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند. این قدرت اجازه رسیدن به سرعت 96 کیلومتر از حالت سکون را تنها در 4.9 ثانیه می دهد.

مرسدس بنز EQC (5)

با استفاده از سیستم شارژ سریع DC، این خودرو قادر است 80 درصد توان باتری های 80 کیلوواتی خود را تنها در 40 دقیقه بازیابی کند. با شارژ کامل مرسدس بنز EQC مسافتی بیش از 480 کیلومتر را طی می کند. چند حالت مختلف رانندگی اعم از Comfort, Eco, Max Range, Sport و Individual هم برای راننده در نظر گرفته شده است. هم چنین در این خودرو از انرژی اتلافی حاصل از ترمزگیری هم برای شارژ باتری ها استفاده می شود. در داخل کابین، از جدید ترین سیستم صوتی و تصویری مرسدس با نام MBUX استفاده شده است.

مرسدس بنز EQC (4)

این سیستم هوشمند از روی فرمان یا با استفاده از نمایشگر ها و صدای راننده کنترل می شود. طراحی فضای کابین ساده است و تقریبا شبیه به دیگر محصولات مرسدس است. اولین نمونه های EQC در سال 2019 ساخته خواهد شد و رقابت تنگاتنگی را بین سه غول خودروسازی آلمان در بازار خودروهای الکتریکی شاهد خواهیم بود.

مرسدس بنز EQC (3)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تصمیم بحث برانگیز آئودی / نسل جدید R8 تمام الکتریکی خواهد بود

ارزان ترین خودروی طراحی شده توسط زاگاتو / Zele electric microcar

مرسدس بنز Silver Arrow کانسپت / یادبودی از رکورد دار سرعت در دهه 30 میلادی

Rimac C_Two در لس آنجلس معرفی شد / هایپر کار الکتریکی با 1914 اسب بخار قدرت!

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • کیان | 01/07/1398 در 19:17

    خوبه

کیوسک مطبوعاتی