پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیفیت خودروهای تولید داخل در مرداد ماه چگونه ارزیابی شد؟

کیفیت خودروهای تولید داخل هر ماه از سوی 2 سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) و اداره کل نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت کیفیت خودروهای تولید شده در مرداد ماه را مورد ارزیابی قرار داده اند.  گزارش ارزیابی کبفی خودروهای تولید شده در مرداد 97 (اداره کل […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

کیفیت خودروهای تولید داخل هر ماه از سوی 2 سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) و اداره کل نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت کیفیت خودروهای تولید شده در مرداد ماه را مورد ارزیابی قرار داده اند. 

گزارش ارزیابی کبفی خودروهای تولید شده در مرداد 97 (اداره کل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت)

اداره کل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت گزارش ارزشیابی ملی خودروهای تولیدی در مرداد ماه امسال را منتشر کرد.

بر این اساس در گروه خودروهای سواری با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خودروهای نیومزدا ۳، پژو ۲۰۰۸ و ‌سوزوکی گرند ویتارا ۴ ستاره کیفی کسب کرده‌اند.

همچنین در کلاس قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان کیا سراتو، ‌هیوندای accent، هیوندای i۲۰ و هاوالH۲  نیز ۴ ستاره کیفی دریافت کرده‌اند.

در حدود قیمتی خودروهای ۵۰ تا ۷۵ میلییون تومانی نیز تنها B۳۰ موفق به کسب ۴ ستاره شده است.

خودروهای پژو۲۰۷، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، رنو ساندرو اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس و پارس تندر در گروه قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان ۴ ستاره کیفی دریافت کرده‌اند.

در گروه وانت هیچ یک از خودروها نتوانستند ۴ ستاره کیفی دریافت کنند و در کلاس قیمتی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان وانت تندر سه ستاره گرفت.

همچنین در گروه خودروهای سنگین بخش مینی‌بوس، ون مسافری وانا ۴ ستاره گرفت و در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR۸۵، کامیونت ایسوزو NPR۷۵K، کامیونت هیوندای HD۶۵ موفق شدند از لحاظ کیفیت در رده کیفی ۴ ستاره قرار بگیرند.

در گروه خودروهای سنگین بخش کشنده نیز کشنده ولوو FH500 و کشنده اسکانیا G410  معادل ۴ ستاره کیفی را دریافت کردند.

گفتنی است در این گزارش خودروها براساس کیفیت با ۵ ستاره کیفی در ۵ گروه تقسیم‌بندی شده‌اند. براین اساس هیچکدام ازخودروها ۵ ستاره کیفی را دریافت نکردند و برخی از خودروها ۴ برخی ۳، برخی ۲ و برخی خودروها نیز یک ستاره کیفی دریافت کردند.

گزارش ارزیابی کبفی خودروهای تولید شده در مرداد 97 (شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران)

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در مرداد ماه امسال را منتشر کرد. براساس این گزارش کیفیت خودروهای تولیدی در مرداد ماه تفاوتی نسبت به ماه پیش از آن نداشته است.

بر این اساس در گروه خودروهای با سطح قیمتی (رسمی) کمتر از ۲۵ میلیون تومان، تمام خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ معادل دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان نیز، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، ساندرو اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس و پارس تندر چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

خودروهای تندر ۹۰، رانا، دنا پلاس، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و برلیانس H230 نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. باقی خودروهای این گروه شامل نیو ام وی ام ۳۱۵، دانگ فنگ H30، دنا، سورن، پژو پارس، پژو ۴۰۵، سمند، تیبا هیچ‌بک، تیبا و ساینا نیز دارای دو ستاره کیفی هستند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، ‌ خودروی بسترن B30 دارای چهار ستاره کیفی است. چانگان CS35، ام‌وی‌ام X22، چری آریزو ۵ و برلیانس H330 اتوماتیک نیز سه ستاره کیفی کسب کرده‌اند. خودروی لیفان X60 اتوماتیک نیز دارای دو ستاره کیفی است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز، خودروهای سراتو، هیوندای اکسنت، هیوندای I۲۰ و هاوال H۲ معادل چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای جک S۵، هایما S۷ اتوماتیک و تیگو ۵ نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. خودروی نیو ام‌وی‌ام X۳۳S نیز دو ستاره کیفی کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز، سه خودروی قرار گرفته در این گروه شامل نیو مزدا۳، پژو ۲۰۰۸ و سوزوکی گراند ویتارا دارای چهار ستاره کیفی هستند.

رده بندی کیفی خودروهای داخلی (مرداد 97)

اوضاع خراب کیفیت وانت های تولید داخل

بررسی گزارش ارزیابی کیفی خودروهای تولیدی در مرداد ماه امسال نشان می‌دهد که چهار مدل وانت همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند.

براین اساس خودروهای وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ دو کابین، آریسان، نیسان دوگانه‌سوز و نیسان تک‌سوز تولیدی در مرداد ماه امسال همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

اما گذشته از این خودروها دو وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ تک کابین و پیکاپ فوتون نیز دو ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. وانت تندر نیز به عنوان با کیفیت‌ترین وانت داخلی دارای سه ستاره کیفی است.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

 

کارنامه کیفی خودروهای تولید داخل در خرداد 97 (اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت)

رده بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد (اردیبهشت 97)

کدام خودروها 96 را 4 ستاره به پایان رساندند؟/ ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اسفند 96)

تاثیر مثبت واردات خودرو بر کیفیت خودروهای داخلی/ بیانیه انجمن واردکنندگان خودرو کشور

نحوه تشخیص روغن موتور با کیفیت چگونه است؟

شش محصول ایران خودرو چهار ستاره کیفی دریافت کردند

راز ماندگاری بی وای دی S6 / وقتی کیفیت اتفاقی نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی