پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت

57 هزار کارت سوخت در استان سیستان و بلوچستان مسدود شد

57 هزار کارت سوخت در استان سیستان و بلوچستان که به منظور قاچاق سوخت از آنها استفاده می شد، مسدود شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابها در مجلس شورای اسلامی با اشاره مسدود شدن 57 هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان و بلوچستان توسط دادستانی زاهدان، گفت: این اقدام […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

57 هزار کارت سوخت در استان سیستان و بلوچستان که به منظور قاچاق سوخت از آنها استفاده می شد، مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابها در مجلس شورای اسلامی با اشاره مسدود شدن 57 هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان و بلوچستان توسط دادستانی زاهدان، گفت: این اقدام با هدف ساماندهی فرآیند توزیع سوخت در استان و مقابله با قاچاق سوخت در مناطق مرزی صورت گرفته است.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند هفته اخیر شهروندان بومی استان سیستان و بلوچستان برای تأمین سوخت خود با مشکلاتی روبه رو شده اند، البته دلایل آن کاملا واضح و شفاف است.

وی گفت: متأسفانه با توجه به حاشیه بالای سود قاچاق سوخت شاهد هستیم عده ای از افراد به صورت انفرادی یا گروهی، از استان های مجاور سیستان و بلوچستان به این مناطق سفر کرده و با استفاده از کارت سوخت خود، اقدام به خرید کرده و سپس این محموله ها را در مناطق مرزی با قیمت بالاتر به فروش می رسانند.

ایران نژاد ادامه داد: این مسئله موجب شده که مردم استان سیستان و بلوچستان خود برای تأمین سوخت با سختی های بسیاری روبه رو شده و مجبورند در صف های طولانی منتظر بمانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی با تدبیر مسئولان استانی و دادستانی استان سیستان و بلوچستان، با موضوع دریافت سوخت توسط افراد غیربومی برخورد جدی می شود، به طوری که اگر در جایگاه های سوخت استان، از کارت های سوخت متعلق به استان های دیگر استفاده شود، آن کارت به سرعت مسدود می شود و طبیعتا با این تدبیر از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری خواهد شد، البته در این شرایط اقدامات مذکور بهترین راه کارها برای مقابله با قاچاق است، اما در آینده با سازوکارهای قانونی در این حوزه اندیشیده شود.

وی ادامه داد: حال به نظر می رسد که 57 هزار کارت سوخت مسدود شده در هفته های اخیر متعلق به افرادی بود که از استان های دیگر برای خرید سوخت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده اند، از این رو در شرایط کنونی با توجه به تدابیر و اقدامات صورت گرفته، تا حدودی آرامش به این حوزه برگشته است.

خرید و فروش کارت سوخت غیرقانونی است

افزایش قابل توجه مصرف بنزین با حذف کارت سوخت

مردم از کارت سوخت خودشان استفاده کنند! / صرفه جویی 20 میلیارد تومانی هزینه استهلاک با نصب کارت خوان های جدید

پدیده ای به نام “خرید و فروش کارت سوخت”

کارت سوخت دوباره باز می‌گردد/برای اخذ کارت سوخت باید به کجا مراجعه کنیم؟

راه طولانی ابلاغیه حذف کارت سوخت تا پمپ بنزین‌ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی