پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس

خرید اتوبوس دست دوم خارجی، دور باطل مدیریت شهری

با توجه به لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در جهت کاهش آلودگی هوا تهران خرید اتوبوس های خارجی همواره یکی از پرونده های اولویت دار شهرداری تهران در ادوار مختلف بوده است. شهرداری تهران درصدد است تا با خرید اتوبوس دست دوم خارجی به این امر را انجام دهد.این طرح شهرداری با واکنش کارشناسان و نمایندگان […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

با توجه به لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در جهت کاهش آلودگی هوا تهران خرید اتوبوس های خارجی همواره یکی از پرونده های اولویت دار شهرداری تهران در ادوار مختلف بوده است. شهرداری تهران درصدد است تا با خرید اتوبوس دست دوم خارجی به این امر را انجام دهد.این طرح شهرداری با واکنش کارشناسان و نمایندگان مجلس مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

اخیرا محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از خرید اتوبوس های دست دوم خبر داد و اعلام کرد که به منظور رفع مشکل کمبود ناوگان اتوبوسرانی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها پیگیری کرده است که از سایر کشورها اتوبوس هایی با عمر بالای پنج سال خریداری شود.

از سوی دیگر بحث عمر مفید اتوبوس های وارداتی مورد بحث گرفته، به طوری که بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال 90، عمر مفید اتوبوس حدود 8 سال است، با این احتساب اگر شهرداری تهران اقدام به واردات اتوبوس های با عمر بالای 5 سال کند، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تنها سه سال برای به کارگیری و استفاده استاندارد از اتوبوس های مربوطه را خواهد داشت.

در همین خصوص مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به طور حتم  خرید اتوبوس های دست دوم خارجی برای رفع کمبود ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کاملا غیرکارشناسی و ناپخته است و اجرای آن مشکلاتی را برای مردم تهران ایجاد می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: وضعیت کنونی تهران در بحث آلودگی هوا و همچنین به کارگیری اتوبوس های فرسوده به هیچ وجه خوب نیست، حال با طرح ایده هایی مانند واردات اتوبوس های دست دوم و بالای عمر 5 سال، قطعا وضعیت در این حوزه بدتر از گذشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: به نظر مسئولان شهرداری و متولیان حوزه حمل و نقل عمومی و درونی شهری، به جای واردات خودروهای دست دوم خارجی، باید از ظرفیت های داخلی و استفاده از اتوبوس های تولید داخل استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به طرح برخی مسائل مبنی بر اینکه استفاده از اتوبوس های خارجی دست دوم از نظر کاهش آلودگی بسیار بهتر از تولید داخلی است، افزود: این استدلال به هیچ وجه کارشناسی نیست و این رویکرد به معنای پاک کردن صورت مسئله است، از این رو به نظر من به جای طرح این موضوعات، مسئولان باید در جهت تقویت کیفیت و توسعه محصولات داخلی گام بردارند.

کیان پور ادامه داد: متأسفانه رویکرد و استراتژی اشتباهی اخیرا در کشور شکل گرفته که دستگاه ها و مسئولان به جای خرید تجهیزات سفر و جدید، به دنبال خرید و واردات تجهیزات دست دوم هستند که این مسئله در آینده بحران آلودگی زیست محیطی را در پایتخت رقم خواهد زد.

وی گفت: به نظر من شهرداری به جای خرید چند صد دستگاه اتوبوس دست دوم خارجی، باید نسبت به خرید و واردات صفر اما با تعداد کمتر اقدام کند.

همکاری ایران و بلاروس برای تولید اتوبوس برقی

جایگزینی 5 هزار اتوبوس جدید ، راه چاره کاهش آلودگی هوای تهران

چرا 55 دستگاه اتوبوس برقی در محوطه پایانه اتوبوسرانی خاک می خورد؟

۲۰ درصد اتوبوس‌ ها در خطوط عادی به سیستم کولر مجهز هستند

تولید ۳ مدل اتوبوس به صفر رسید

70 درصد آلودگی تهران بدلیل تردد اتوبوس و کامیون های فرسوده است

اختصاص بودجه 5 میلیاردی برای بازسازی اتوبوس های فرسوده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی