پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد رپتور (1)

تکنولوژی جدید فورد در نمونه رپتور / استفاده از کروز کنترل مخصوص آفرود

فورد رپتور در بازار آمریکا یکی از محبوب ترین وانت های موجود است. به تازگی کمپانی فورد از آپشنی پرده برداری کرده که رپتور را از این هم جذاب تر می کند. آپشنی با نام Trail Control که چیزی شبیه به کروز کنترل است، اما مخصوص آفرود!. در این سیستم، خودرو به صورت هوشمند کنترل […]

ارشیا
چهارشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

فورد رپتور در بازار آمریکا یکی از محبوب ترین وانت های موجود است. به تازگی کمپانی فورد از آپشنی پرده برداری کرده که رپتور را از این هم جذاب تر می کند. آپشنی با نام Trail Control که چیزی شبیه به کروز کنترل است، اما مخصوص آفرود!.

فورد رپتور (2)

در این سیستم، خودرو به صورت هوشمند کنترل گاز و ترمز را در دست می گیرد تا راننده بتواند تمام تمرکز خود را بر روی کنترل فرمان بگذارد. این سیستم از سرعت 1 تا 20 مایل بر ساعت قابل تنظیم است. نکته جالب این است که سیستم کروز کنترل رپتور در تمام حالت های انتقال قدرت اعم از 2H،4A،4L و 4H می تواند فعال شود. این سیستم زمانی که خودرو در گل ولای و مسیر های ناهموار گیر می کند، فعال می شود و با تقسیم قدرت بین چرخ ها در بیرون آمدن خودرو کمک می کند.

فورد رپتور (3)

فورد رپتور جدید از موتور 3.5 لیتری اکوبوست فورد با 450 اسب بخار بهره می برد و انتقال قدرت از طریق گیرباکس 10 سرعته اتوماتیک انجام می شود. سیستم Transfercase هم قابلیت انتقال قدرت در حالات مختلف را دارد. کمک های FOX اکنون هوشمند تر از همیشه شده اند و قابلیت مانیتور کردن حالت شاسی را دارند.

فورد رپتور (5)

به طور مثال زمانی که خودرو از زمین بلند می شود و در حالت پرش قرار می گیرد، فنرها به صورت اتوماتیک سفت تر می شوند تا هنگام بازگشت به زمین، شاسی خودرو آسیب نبیند. به گفته کمپانی فورد، سیستم Trial Control بر روی مدل جدید رنجر هم نصب خواهد شد. مدل ارتقا یافته فورد رپتور تا اواخر سال 2018 به بازار عرضه می شود.

فورد رپتور (4)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

معرفی نسل جدید فورد ماستنگ در سال 2021 / آیا ماستنگ دو دیفرانسیل می شود؟

مشخصات فنی شلبی GT500 لو رفت / سوپرکاری جدید در راه است!

ب ام و X3 M و X4 M با پوششی مخصوص معرفی شدند

رنو آرکانا، به عنوان اولین کوپه SUV کمپانی معرفی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی