پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدل های دیزلی ب ام و (4)

ب ام و فروش تمام خودروهای دیزلی خود در آمریکا را متوقف خواهد کرد

کمپانی ب ام و همانند تویوتا و هوندا ساخت و فروش خودروهای دیزلی خود را متوقف خواهد کرد. این بدین معنا نیست که ساخت این نمونه ها به صورت کامل متوقف می شود. اما فروش نمونه های دیزلی تا اواخر سال 2018 متوقف خواهد شد و به جای آنها مدل Plug-in ساخته خواهد شد. اولین […]

ارشیا
چهارشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

کمپانی ب ام و همانند تویوتا و هوندا ساخت و فروش خودروهای دیزلی خود را متوقف خواهد کرد. این بدین معنا نیست که ساخت این نمونه ها به صورت کامل متوقف می شود. اما فروش نمونه های دیزلی تا اواخر سال 2018 متوقف خواهد شد و به جای آنها مدل Plug-in ساخته خواهد شد.

مدل های دیزلی ب ام و (3)

اولین قربانی این تصمیم ب ام و X5 خواهد بود. این خودرو که در کارخانه ب ام و در کارولینا جنوبی ساخته شده است و اکنون نمونه های دیزلی، جای خود را به نمونه های PHEV خواهند داد. تولید این نمونه ها 18 ماه به طول می انجامد و با هر بار شارژ قابلیت طی کردن مسافت 80 کیلومتری را خواهند داشت. تا چندی پیش گمان می رفت سری 3 هم از موتور دیزلی با 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

مدل های دیزلی ب ام و (1)

اما ب ام و نظر خود را تغییر داده است. این کمپانی با معرفی نمونه جدید X5 XDrive45e هدف خود برای ساخت خودروهای هیبریدی را نشان داد. این خودرو از موتور 6 سیلندر 3 لیتری توربو با موتور الکتریکی 110 اسب بخاری بهره می برد. قدرت در مجموع 389 اسب بخار است و گشتاور به 600 نیوتن متر می رسد.

مدل های دیزلی ب ام و (2)

اما در اروپا برای تمامی خودروهای ب ام و آپشن موتور دیزلی هم قابل سفارش است. حتی در برخی خودروها، نمونه های دیزلی سهم فروش بیشتری هم دارند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

ب ام و X3 M و X4 M با پوششی مخصوص معرفی شدند

ب ام و X2 M35i معرفی شد / قدرتمند ترین شاسی بلند 4 سیلندر ب ام و

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی