پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS 3 کراس بک (2)

کراس اوور لوکس DS از راه رسید / DS 3 کراس بک معرفی شد

کمپانی DS زیر مجموعه ای لوکس از گروه قدرتمند PSA است. این کمپانی در سال 2014 به عنوان یک کمپانی مستقل فعالیت خود را آغاز کرد. شاید بزرگترین موفقیت این کمپانی تاکنون، ساخت و معرفی SUV لوکس خود با نام DS 7 کراس بک در سال 2017 باشد. اکنون این کمپانی به سگمنت خودرو های […]

ارشیا
شنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

کمپانی DS زیر مجموعه ای لوکس از گروه قدرتمند PSA است. این کمپانی در سال 2014 به عنوان یک کمپانی مستقل فعالیت خود را آغاز کرد. شاید بزرگترین موفقیت این کمپانی تاکنون، ساخت و معرفی SUV لوکس خود با نام DS 7 کراس بک در سال 2017 باشد. اکنون این کمپانی به سگمنت خودرو های SUV Subcompact قدم گذاشته است و کراس اوور لوکسی با نام DS 3 کراس بک معرفی کرده است.

DS 3 کراس بک (3)

این خودرو تا چندی بعد در نمایشگاه پاریس اتوشو به نمایش در خواهد آمد. نکته جالب، در نظر گرفتن مدلی تمام الکتریکی با نام E-Tense برای DS 3 جدید است. این خودرو بر پایه پلت فرم CMP گروه PSA در کنار خودرو Opel Mokka X ساخته شده است. انتخاب های مختلفی برای پیشرانه وجود دارد. از موتور بنزینی گرفته تا دیزلی و تمام الکتریکی. اما انتقال قدرت در تمامی مدل ها به وسیله گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک یا 6 سرعته دستی انجام می گیرد.

DS 3 کراس بک (1)

موتور 1.2 لیتری Puretech بنزینی 3 سیلندر طبق آپشن های در نظر گرفته شده بین 100 تا 155 اسب بخار قدرت تولید می کند. موتور 1.5 لیتری دیزلی با 100 اسب بخار قدرت هم در میان انتخاب های مشتریان وجود دارد. اما جالب ترین نمونه، مدل الکتریکی است که با بهره گیری از باتری های 50 کیلووات ساعتی 136 اسب بخار قدرت و 191 پوند برفوت گشتاور تولید می کند. شتاب 0 تا 96 کیلومتر این خودرو 8 ثانیه خواهد بود.

DS 3 کراس بک (4)

در مدل الکتریکی E-Tense باتری بوسیله سیستم ریکاوری شارژ از طریق ترمزگیری شارژ می شود که می تواند تا 80 درصد توان باتری را بازیابی کند. از مشخصات فنی که بگذریم، به مشخصات ظاهری بسیار جذاب DS 3 کراس بک می رسیم. در قسمت جلویی، خطوط استفاده شده در کاپوت بیشتر شده تا خودرو ظاهر جذابی داشته باشد. چراغ های کشیده DS 3 در قاب کرومی قرار گرفته اند. این قاب دور جلو پنجره را هم فرا گرفته است. دستگیره های درها اکنون از تکنولوژی جالبی استفاده می کنند. در این تکنولوژی دستگیره ها تا زمانی که مالک به فاصله 1.5 متری خودرو نرسیده است، پنهان است.

DS 3 کراس بک (12)

اما با استفاده از سنسور در فاصله 1.5 متری، خودرو کلید راننده را تشخیص می دهد و دستگیره ها بیرون می آیند. درهای عقب تا ستون دوم کمی کشیده تر می شوند که طراحی مخصوص DS را به رخ می کشند. در قسمت عقبی هم از قاب کرومی استفاده شده و چراغ ها در آن خودنمایی می کنند. دو ورودی برای خنک کردن ترمزها هم در بالای سپر قرار گرفته است. اما توجه به جزئیات و طراحی آوان گاردی تنها به بدنه خودرو منتهی نمی شود. کابین خودرو یک شاهکار تمام عیار است.

DS 3 کراس بک (8)

در داخل خودرو توجه به جزئیات آدم را مجذوب می کند. اکنون پنل Instrument (شامل عقربه های مختلف) به صورت کاملا دیجیتالی طراحی شده اند. در قسمت میانی از یک صفحه نمایش 10.3 اینچی استفاده شده است که بزرگ ترین صفحه نمایش در کلاس خود به حساب می آید. طراحی لوزی شکل صندلی ها از DS 7 به عاریه گرفته شده است. همین طراحی لوزی شکل در کنسول وسط و تمامی دکمه ها دیده می شود.

DS 3 کراس بک (9)

دریچه کولر ها و دکمه های قرار گرفته در اطراف آن هم به شکل لوزی طراحی شده اند تا هارمونی جذابی را بوجود آورند. این خودرو در نمایشگاه پاریس به صورت رسمی رونمایی می شود و قیمت آن تا چندی بعد اعلام خواهد شد.

DS 3 کراس بک (7)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

DS8 محصول جدید DS تا سال 2020 معرفی می شود

برتری آیتم قیمت / DS6 انتخابی منطقی نسبت به رقبای هم کلاس

جاده صاف DS7 در بازار ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی