پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن بیتل (2)

پایان 80 سال خاطره / تولید فولکس واگن بیتل متوقف خواهد شد

خبری ناراحت کننده برای علاقه مندان به خودروی محبوب بیتل. اولین بار در سال 1938 بود که فولکس واگن تایپ 1 با نام بیتل یا Käfer معرفی شد. اکنون پس از گذشت 8 دهه کمپانی فولکس واگن اعلام کرده است که تولید این نمونه محبوب سال آینده به اتمام خواهد رسید. به همین منظور یک […]

ارشیا
شنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

خبری ناراحت کننده برای علاقه مندان به خودروی محبوب بیتل. اولین بار در سال 1938 بود که فولکس واگن تایپ 1 با نام بیتل یا Käfer معرفی شد. اکنون پس از گذشت 8 دهه کمپانی فولکس واگن اعلام کرده است که تولید این نمونه محبوب سال آینده به اتمام خواهد رسید. به همین منظور یک نمونه مخصوص از بیتل با نام Final Edition در سال 2019 به عنوان آخرین فرزند خانواده بیتل معرفی خواهد شد.

فولکس واگن بیتل (3)

این تصمیم پس از کاهش چشمگیر فروش این نمونه در بازار آمریکا گرفته شد. یکنواخت شدن طراحی هم در اتخاذ این تصمیم نقش داشته است. فروش این خودرو در سال 2017 تا 15,166 نمونه کاهش یافته بود. کمپانی فولکس واگن قصد دارد بیشتر تمرکز خود را بر روی محصولات خانوادگی و الکتریکی بگذارد. اما این بدان معنا نیست که قرار است بیتل الکتریکی تولید شود ( حداقل فعلن نه).

فولکس واگن بیتل (1)

این کمپانی به تازگی نمونه ای با نام Microbus را برای سال 2022 رونمایی کرده است که یادبودی از کمپر های فولکس است. نمونه Final Edition در تیپ های کوپه و کانورتیبل عرضه خواهد شد. در ساخت این خودرو از المنت های استفاده شده در طراحی و ساخت مدل 2003 بیتل هم استفاده شده است. به طور مثال رنگ آبی بدنه از مدل 2003 بیتل گرفته شده است. این خودرو از موتور 2 لیتری توربو بهره خواهد برد که 174 اسب بخار قدرت و 184 پوند بر فوت گشتاور بهره می برد.

فولکس واگن بیتل (4)

مدل های SE و SEL از این خودرو با در نظر گرفتن آپشن های مختلف قیمتی بین 23,940 تا 30,890 دلار قیمت خواهد داشت. بدین ترتیب مدل Final Edition، پایانی بر تولید بیتل خواهد بود. اما می توان در سال های آینده بازگشت این نمونه را انتظار داشت.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

خانه متحرک فولکس واگن/ Grand California کمپر جدید فولکس

اعتیاد به گلف / مردی که مالک 114 نمونه از فولکس واگن گلف است!

فولکس واگن الکتریکی باز هم رکورد شکست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی